آیا موهای نازک و کرکی را می توان لیزر کرد؟ در بیشتر مواقع از بین بردن موهای کرکی صورت و بدن سخت است. عوامل مختلفی مثل وراثت، ژنتیک و اختلالات هورمونی علت رشد موهای کرکی هستند. روش هایی که اکنون برای از بین بردن موهای زائد به کار برده می شوند، در بیشتر مواقع روی موهای کرکی اثر ندارند. از بین بردن موهای کرکی کاری دشوار است.

آیا موهای نازک و کرکی را می توان لیزر کرد؟

با پیشرفت علم، تکنولوژی و افزایش تجربه پزشکان، روش های زیادی برای از بین بردن موهای کرکی به وجود آمده است. از جمله ی آنها می توان لیزر، الکترولیز، کرم آمپول وریتین را نام برد. موثرترین راه برای از بین بردن موهای کرکی صورت و بدن، لیزر موهای زائد با تکنولوژی الکساندرایت است. این روش باید توسط متخصص و با ملاحظات زیاد انجام شود. زیرا استفاده نادرست از این روش باعث بروز مشکلات جدی می شود که از جمله آن ها می توان به التهاب و زخم های پوستی اشاره کرد. لیزر الکس طول موج نور را با انرژی بالا به ناحیه هدف می تاباند و حرارت ایجاد می کند. این روش لیزر، تنها فولیکول های مو را هدف قرار می دهد و به بافت پوست آسیبی نمی رساند. از لیزر الکس برای تمامی نواحی بدن مانند ساعد، بازو، زیربغل، بیکینی، صورت، ساق پا، ران و… استفاده می ‏شود.

آیا موهای نازک و کرکی را می توان لیزر کرد؟

از بین بردن موهای کرکی با لیزر

بر اساس تحقیقات، تاثیر لیزر بر موهای زائد تیره و ضخیم نسبت به موهای روشن، نازک و کرکی بیشتر است. با توجه به رنگ پوست مراجعه کننده، از لیزرهای مختلفی برای از بین بردن موهای زائد صورت و بدن استفاده می شود. در صورتی که تار مو ضخیم باشد، انرژی لیزر به خوبی جذب ملانین پوست می گردد. در این شرایط فولیکول مو کاملا تخریب می شود و مویی در آن رشد نمی کند.
این درست است که استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای کرکی جواب حتمی نمی دهد، اما برای آنها استفاده می شود. در این مواقع مراجعه کننده، تعداد جلسات بیشتری را از لیزر الکس استفاده می کند تا به نتیجه برسد. برای اثربخشی بیشتر و کم کردن عوارض جانبی باید به فرد متخصص و با تجربه مراجعه کرد.

آیا همه ی دستگاه های لیزر قادر به از بین بردن موهای کرکی هستند؟

هر نوع دستگاه لیزری تکنولوژی مخصوص خود را دارد و برخی از دستگاه های لیزر نمی توانند موهای کرکی را از بین ببرند. دستگاه لیزر دکا که پیشرفته ترین و جدید ترین فناوری در این حوزه است، می تواند موهای نازک و کرکی را از بین ببرد. نور لیزر دستگاه دکا در ریشه مو حرارت ایجاد می کند و به این ترتیب فولیکول مو را از بین می برد.

آیا همه ی دستگاه های لیزر قادر به از بین بردن موهای کرکی هستند؟

عوارض از بین بردن موهای کرکی با لیزر

موهای بلوند، خاکستری و سفید ممکن است گزینه خوبی برای لیزر نباشند. به دلیل عدم جذب انرژی لیزر بر روی موهای کرکی، احتمال دارد عوارض جانبی داشته باشند. اگر موهای مراجعه کننده رنگدانه های کمی داشته باشند، نه تنها موهای کرکی از بین نمی روند، بلکه ممکن است بعد از چند جلسه دچار سوختگی یا زخم دائمی روی پوست شود. برای اینکه بهترین نتیجه را با کمترین عوارض جانبی بگیرید، باید پیش از هر اقدامی با پزشک متخصص مشورت کنید. اگر مراقبت های لازم صورت نگیرد ممکن است عوارضی از جمله لکه، تاول و اسکار را به دنبال داشته باشد.

چند نوبت برای لیزر موهای کرکی لازم است؟

حذف موهای کرکی به جلسات بیشتری نیاز دارد. لیزر این موها با دستگاه الکس هشت تا دوازده جلسه طول می کشد. با توجه با حجم زیاد موهای کرکی صورت یا بدن، امکان دارد به جلسات بیشتری نیاز داشته باشیم.

هزینه لیزر موهای زائد کرکی و نازک

هزینه لیزر با توجه به کلینیک و دکتر متخصص پوست و همچین تعداد جلسات درمانی تعیین می شود و نمی توان هزینه مشخصی برای آن تعیین کرد. عواملی همچون منطقه ای که نیاز به لیزر دارد و دستگاهی که لیزر را انجام می دهد نیز بر هزینه لیزر تاثیر دارند.

جمع بندی

در صورتی که فرد تمایل به لیزر موهای کرکی و نازک خود داشته باشد، باید زمان بیشتر و جلسات طولانی تری را به پزشک مراجعه کند تا این موها را کامل از بین ببرد و نتایج دائمی و طولانی مدت بگیرد. شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو، با متخصصین مجرب کلینیک لیزر موهای زائد مشورت نمایید. بهترین مرکز لیزر در کرج آمادگی دارد تا بهترین خدمات خود را تحت نظر پزشکان مجرب به مراجعین عزیز ارائه دهد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *