یکی از بهترین روش هایی که برای از بین بردن موهای زائد می توان به کار برد، لیزر درمانی است. در بهترین روش برای از بین بردن فولیکول های مو از پرتوهای متمرکز نور استفاده می شود. در لیزر درمانی نور لیزر به طور مستقیم به فولیکول مو تابیده و باعث تخریب آن می شود. فولیکول های مو دارای کیسه های کوچکی داخل پوست هستند که می‌ توانند در آنجا رشد کنند. در روش لیزر درمانی این کیسه های کوچک با گرمای زیاد نابود شده و دچار تخریب می‌ شوند. در نتیجه رشد موهای زائد کمتر شده یا کاملاً متوقف می شود.

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد

روش لیزر موهای زائد برای از بین بردن موهایی که در تمامی نقاط بدن هستند، مناسب می باشد. اما این روش برای برخی نقاط مثل زیر بغل، سینه، نواحی بیکینی و صورت بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. در مقایسه با سایر روش های از بین بردن موها مثل وکس یا شیو کردن روش لیزر مزایای زیادی دارد. از جمله این مزایا می توان به سرعت بیشتر آن برای رفع موهای زائد اشاره کرد. ولی این سرعت به وسعت ناحیه موردنظر بستگی خواهد داشت. به عنوان مثال لیزر زیر بغل در مقایسه با لیزر پاها سریع تر انجام می شود.

دستگاه لیزر الکساندرایت

یکی از بهترین دستگاه های لیزر که برای از بین بردن موهای زائد از آن استفاده می ‌شود، دستگاه لیزر الکساندرایت است. این دستگاه می‌تواند طول موج و انرژی لازم برای از بین بردن موی زائد را تنظیم کند. دستگاه لیزر الکساندرایت با هر نوع پوست و مویی سازگاری دارد و از قابلیت نور مرئی و طول موج ۷۵۵ نانومتر برخوردار است. یکی از ویژگی‌ های خوب این دستگاه سیستم خنک کننده و کولینگ بسیار قوی در آن است. بنابراین با کمک این دستگاه فرایند لیزر با جلوگیری از سوختن پوست انجام می شود.

دستگاه لیزر الکساندرایت

دستگاه لیزر ICE Platina Plus و ICE Platinum

از بهترین دستگاه های پیشرفته در دنیا برای از بین بردن موهای زائد دستگاه دستگاه لیزر ICE Platina Plus و ICE Platinumمی باشد. این دستگاه از نظر تکنولوژی و همچنین کیفیتی که دارد در مقایسه با دیگر دستگاه های لیزر از مزایای زیادی برخوردار است. به طوری که در آن تکنولوژی دستگاه های الکساندرایت و ،Nd:YAG و دایود وجود دارد. به این معنا که هر سه طول موج این دستگاه‌ ها در آن وجود دارند. برای افرادی که دارای موی بلوند و روشن هستند و موهای آنها نازک باشد یا افرادی که دارای پوست تیره و بلند هستند این دستگاه قابلیت تغییر فرکانس مناسب برای پوست و مو را دارد. در نتیجه به راحتی موهای زائد آنها را از بین خواهد برد. به دلیل داشتن ترکیب طول موج متفاوت در این دستگاه، موهای زائد به بهترین شکل ممکن از بین می روند. زیرا دستگاه می تواند به ساختار و عمق پوست نفوذ پیدا کند.

دستگاه لیزر ICE Platina Plus و ICE Platinum

دستگاه لیزر دایود

برای از بین بردن موهای زائد دستگاه لیزر دایود دارای طول موج ۸۰۰ نانومتر است. در مقایسه با دستگاه الکساندرایت میزان جذب شدن طول موج این دستگاه در ملانین پوست کمتر می باشد. ولی می تواند عمق نفوذ بیشتری داشته باشد. به این دلیل این دستگاه با پوست ایرانی ها سازگاری بهتری دارد. تنظیمات این دستگاه به گونه ای است که با کمک آن می توان موهای زائد برای پوست های تیره را نیز از بین برد. خنک کردن سطحی پوست در زمان لیزر از دیگر ویژگی‌های خوب این دستگاه می باشد.

دستگاه لیزر دایود

دستگاه IPL

افرادی که موی تیره و پوست روشن دارند با کمک این دستگاه بهتر می توانند موهای زائد خود را از بین ببرند. این دستگاه دارای فلش لامپ های زنون است. بنابراین بر روی پوست کاربرد های گوناگونی دارد. برای رسیدن به بهترین نتیجه بر روی پوست بهتر است که تکنسین دستگاه مناسب ترین فیلتر را انتخاب کند. این دستگاه قابلیت جوانسازی پوست و رفع لکه ها را نیز دارد. همچنین از دستگاه های کم خطر برای از بین بردن موهای زائد به شمار می‌آید که با کمک گرما و بدون هیچ سوختگی موهای زائد را از بین خواهد برد.

دستگاه IPL

لیزر Nd:YAG

از جمله موثرترین و بهترین دستگاه های لیزر که برای افراد با پوست تیره مناسب است، می توان به این دستگاه اشاره کرد. در این دستگاه لیزر طول موج ها دارای پرتوی با مادون قرمز بیشتر هستند. در نتیجه ملانین پوست را نادیده می گیرد و فقط فولیکول های مو را از بین می برد. این دستگاه برای از بین بردن خالکوبی، هایپر پیگمانتاسیون و لکه های پوستی گزینه بسیار خوبی است. برای کار کردن با این لیزر ابتدا باید به پوست لوسیون زده شود که دارای کربن باشد. این لوسیون وارد فولیکول‌های مو شده و بعد از آن طول موج های لیزر را جذب خواهد کرد. در نتیجه موهای زائد را از بین می‌برد. در مقایسه با دیگر دستگاه های لیزر ممکن است این دستگاه برای افراد ناراحتی بیشتری در پوست ایجاد کند.

لیزر Nd:YAG

سخن پایانی

دستگاه های لیزر موهای زائد انواع مختلفی دارند که بسته به پوست شما ممکن یکی از آن ها بهترین نتیجه را برای شما به همراه داشته باشد. با توجه به نوع پوست خود می توانید با استفاده از آنها از شر موهای زائد خود برای همیشه خلاص شوید. برای این منظور می توانید به بهترین مرکز لیزر در کرج مراجعه نمایید. پزشکان این مرکز با توجه به حجم و ضخامت موها، نوع و رنگ پوست و مو، بهترین دستگاه را برای لیزر موهای زائد شما پیشنهاد می دهند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *