لیزر موهای سفید امکان پذیر است؟ افرادی که دارای موهای سفید هستند و قصد لیزر کردن این موها را دارند با سوالات مختلفی مواجه می‌ شوند. لیزر موهای سفید چگونه انجام می شود؟ آیا میان لیزر موهای زائد سفید با موهای معمولی تفاوت وجود دارد؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله شما را با این موضوع بیشتر آشنا کنیم.

لیزر موهای سفید

موهای سفید موجود در ناحیه صورت دارای سختی بالا و مقاومت زیادی هستند. برای از بین رفتن انواع موها دستگاه های لیزری مختلفی وجود دارد. اما باید به این موضوع توجه داشت که متاسفانه موهای سفید با لیزر مثل موهای زائد تیره از بین نخواهند رفت. ولی برای انجام این کار می‌ توان از روش‌ های دیگری استفاده کرد. در بدن رنگدانه ای به نام ملانین تولید می شود که رنگ پوست و مو را تعیین خواهد کرد. میزان ملانین در بدن افراد مختلف متفاوت است. در موهای زائد میزان ملانین زیادی وجود دارد. این موها معمولاًبور یا سفید نمی شوند. همچنین برای لیزر و حذف آنها مشکلی به وجود نمی آید. با افزایش سن که تولید ملانین ها کاهش پیدا می کند. این عارضه بروز پیدا خواهد کرد و موها در نقاط مختلف بدن رنگ خاکستری رو به سفید پیدا می کنند.

لیزر موهای سفید

نواحی بروز موهای سفید در خانم ها و آقایان

برای اکثر خانم ها پس از دوره یائسگی موهای سفید در ناحیه چانه بروز پیدا می‌ کند. اما در آقایان موهای سفید در نواحی گوش و ابرو ها زودتر مشاهده می شود. روی سفید شدن مو عوامل مختلفی تاثیر می گذارد. از جمله این عوامل می توان به مواردی مانند برخی از انواع آنمی، اختلال در عملکرد تیروئید، فاکتورهای ژنتیکی و ویتیلیگو اشاره کرد.

آیا موی سفید باعث اختلال در لیزر می شود؟

از نظر جنس و ظاهر، موهای سفید با دیگر موهای بدن فرقی ندارند. ولی در زمان لیزر به دلیل عدم وجود ملانین در ریشه این موها اختلال به وجود می آید و دیگر عملکرد لیزر تاثیرگذار نخواهد بود. همچنین انرژی اشعه لیزر با استفاده از ملانین و یا قسمت رنگدانه ساز فولیکول جذب می ‌شود و این موضوع باعث از بین بردن ریشه موها خواهد شد. هنگامی که اشعه لیزر جذب نشود بر روی حذف موهای زائد سفید تاثیری نخواهد داشت. بنابراین گرما و حرارت لیزر توسط پوست جذب می شود و این موضوع ممکن است باعث سوختگی پوست صورت شود.

حذف موهای سفید با الکترولیز

برای خانم هایی که دارای موهای ضخیم و سفید در ناحیه صورت هستند بهترین راه حل استفاده از الکترولیز است. در این روش یک پروب بسیار ریز به دستگاه الکترولیز وصل شده و به فولیکول مو داخل پوست انرژی گرمایی یا جریان شیمیایی منتقل می ‌کند. در نتیجه باعث از بین رفتن فولیکول مو خواهد شد. پس از آن موها بلند شده با استفاده از موچین برداشته می ‌شوند. برای از بین بردن موهای سفید لازم است چند جلسه الکترولیز تکرار شود تا نتیجه ارزشمندی داشته باشد.

حذف موی سفید با الکترولیز

امکان لیزر موهای سفید

در گذشته تصور می‌ شد که لیزر موهای سفید به سادگی امکان پذیر نخواهد بود. این موضوع تا حدی صحیح است، چون روش های قدیمی لیزر تأثیر زیادی در از بین بردن موهای بور یا سفید نداشت. ولی اخیرا به دلیل پیشرفت دستگاه لیزر و روش های جدیدتر، امکان لیزر موهای زائد در صورتی که روشن باشند، نیز فراهم شده است. از جمله دستگاه هایی که متخصصان برای لیزر موهای سفید و رفع موهای زائد بدن با رنگ روشن به کار می برند، دستگاه لیزر ELOS است. این دستگاه از طریق تاباندن پالس های کم نور موجب ضعیف شدن فولیکول های مو می شود. همچنین به کارگیری پیوسته آن فولیکول های مو را نابود می کند. افرادی که دارای موهای روشن تر هستند لازم است تعداد جلسات بیشتری را برای رسیدن به نتیجه مطلوب بگذرانند. زیرا اشعه لیزر کمتر به عمق موها نفوذ پیدا می کند. پس برای رسیدن به بهترین نتیجه باید بیشتر تلاش شود.

استفاده از رنگ مو برای لیزر موهای سفید

برخی رنگ های کربنی وجود دارند که برای از بین بردن موهای زائد تولید می شوند. با این کار اشعه لیزر با کمک رنگ کربنی جذب شده و حرارت آن موجب از بین رفتن فولیکول مو شده یا آن را کوچک تر می کند. در نتیجه مسیر رشد موها را خواهد بست. در این روش با کمک لیزر می توان از دست موهای سفید خلاص شد.

نکات مهم برای لیزر موهای سفید

پیش از انجام هر روش برای از بین بردن موهای زائد لازم است که پوست تمیز و مرطوب نگه داشته شود تا فرد درد کمتری را احساس کند. پس از انجام این کار پوست صورت در نواحی مورد نظر باید ضدعفونی شود تا جلوی ورود آلودگی و عفونت از منافذ باز به پوست گرفته شود. باید توجه داشت که هر روش پزشکی آرایشی برای از بین بردن موهای سفید نیاز به سپری کردن روند منظم و توالی دارد تا نتیجه مورد نظر به دست آید و موهای سفید کاهش پیدا کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به بهترین مرکز لیزر در کرج مراجعه نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *