جوانسازی پوست چیست و انواع روش های جوانسازی پوست کدامند؟ پیر شدن پوست یک فرآیند طبیعی در بدن است که نمی‌توان مانع شد. اما می‌توان با مراقبت بیشتر آن را به تعویق انداخت.اما همیشه افزایش سن نیست که باعث می‌شود پوستتان پیر و شکننده بنظر برسد. سبک زندگی ناسالم، سیگار کشیدن، آلودگی هوا و قرار گرفتن در معرض اشعه خورشید هم به پوست آسیب می‌رسانند. اما می‌دانیم که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. پس تا وقتی کار از کار نگذشته به فکر مراقبت و جوانسازی پوست صورتتان باشید!

چین و چروک

اولین نشانه‌های پیری پوست با نمایان شدن خطوط دور چشم، خط خنده و اخم و خطوط پیشانی آغاز می‌شود. در ابتدا این خطوط حالت داینامیک یا پویا دارند. یعنی فقط وقتی حالت چهره‌تان را تغییر می‌دهید معلوم می‌شوند.
چین و چروک‌ها معمولا از سی سالگی خودشان را نشان می‌دهند. اما فرآیند پیر شدن در افراد مختلف متفاوت است. در نتیجه بوجود آمدن این چین و چروک‌ها به ژنتیک و سبک زندگی فرد هم بستگی دارد.

چین و چروک

چین و چروک

کاهش کلاژن و الاستین

با بالا رفتن سن تولید کلاژن و الاستین در پوست کم می‌شود. در نتیجه رطوبت پوست صورت کاهش می‌یابد. خطوط پنجه کلاغی، خط خنده، تیرگی و خشکی پوست هم به همین دلیل اتفاق می‌افتد.

از بین رفتن بافت چربی

زیر لایه‌های مختلف پوست بافت چربی قرار دارد. این بافت چربی فرم صورت را بخوبی حفظ می‌کند. اما با بالا رفتن سن این لایه‌های چربی نازک می‌شوند و از بین می‌روند. در نتیجه چین و چروک‌های اطراف لب و روی پیشانی بیشتر به چشم می‌آیند.

تحلیل رفتن ماهیچه‌های صورت

ماهیچه‌های صورت زیر بافت چربی قرار دارند. با از بین رفتن بافت چربی، این ماهیچه‌ها استحکام خود را از دست می‌دهند و شل می‌شوند. به علت جاذبه زمین عضلات صورت به سمت پایین کشیده می‌شوند و مانند تصویر یک مثلث روی قاعده را تشکیل می‌دهند.

تحلیل رفتن ماهیچه‌های صورت

تحلیل رفتن ماهیچه‌های صورت

استخوان‌های صورت

استخوان‌ها ساختار اصلی صورت اند که عضلات و چربی رو آن هستند. همانطور که گفتیم از بین رفتن چربی باعث لاغر شدن صورت و تحلیل ماهیچه‌ها باعث افتادگی پوست صورت می‌شوند. در نتیجه فرم و زاویه صورت تغییر می‌کند.

تغییر لایه های پوستی

پوست از سه لایه اپیدرم، درم و هیپودرم تشکیل شده. این سه لایه علاوه بر اینکه به بافت چربی و ماهیچه‌ای متصل هستند، وظیفه ساخت سلول‌های جدید و ترمیم پوست را هم به عهده دارند. بطور متوسط در هر دقیقه حدود ۳۰ هزار سلول پوستی می‌میرند و جایگزین می‌شوند. اما افزایش سن، مصرف دخانیات، اشعه فرابنفش خورشید و استفاده از شوینده‌های نامناسب عملکرد این سلول‌ها را تا حدودی مختل می‌کند.

جوانسازی پوست چیست؟

چین و چروک، آکنه، کک و مک و لکه، خشکی و پوسته شدن از شایع‌ترین مشکلات پوستی هستند که در گذر زمان یا در اثر مراقبت‌های نادرست بوجود می‌آیند. یکی از راه‌های پیشگیری و مراقبت بیشتر از پوست صورت روش‌های جوانسازی پوست است. با انجام روش‌های مختلف جوانسازی پوست می‌توانید به میزان قابل توجهی از پیری پوست جلوگیری کنید. البته برای جوانسازی گردن، دست و سایر نقاط هم می‌توان اقدامات مختلف انجام داد و منظورمان از پوست محدود به صورت نیست.

جوانسازی پوست چیست و انواع روش های جوانسازی پوست کدامند؟

جوانسازی پوست چیست و انواع روش های جوانسازی پوست کدامند؟

انواع روش های جوانسازی پوست کدامند؟

هایفوتراپی

هایفوتراپی از جدیدترین روش‌های جوانسازی پوست است که با امواج متمرکز فراصوت باعث تحریک و تولید کلاژن می‌شود. کلاژن هم باعث ترمیم بافت‌های پوست شده و خاصیت کشسانی پوست صورت را حفظ می‌کند. در نتیجه در طولانی مدت خبری از چین و چروک و افتادگی صورت نیست! مراقبت بعد از لیزر جوانسازی صورت و هایفوتراپی بسیار مهم است.

هایفوتراپی

هایفوتراپی

کربوکسی تراپی

جوانسازی پوست با کربوکسی تراپی  یکی از نوین‌ترین روش‌های جوانسازی است. در این دوزهای مختلفی از گاز کربن دی اکسید به قسمت‌های مختلف صورت، برای مثال زیر چشم تزریق می‌شود. کربن دی اکسید بطور طبیعی در بدن وجود دارد. اما تزریق دوز بیشتر آن باعث واکنش نشان دادن بدن می‌شود.
با تزریق کربن دی اکسید به قسمت مشخص شده بدن متوجه می‌شود که در قسمتی از بدن میزان کربن دی اکسید افزایش یافته. در نتیجه باید اکسیژن بیشتری بفرستد. همین افزایش اکسیژن و افزایش گردش خون تولید کلاژن را بیشتر می‌کند.

کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی

مزوتراپی پوست

مزوتراپی یک روش کم ضرر است که به لایه میانی پوست تزریق می‌شود. تزریق هیالورونیک اسید به بافت‌های میانی باعث تغذیه و هیدراته شدن پوست می‌شود. در نتیجه بعد از دوره درمان پوست شما درخشان‌تر، سفت‌تر و شاداب‌تر می‌شود.

مزوتراپی پوست

مزوتراپی پوست

میکرونیدلینگ پوست

میکرونیدلینگ نسبت به روش‌های دیگر شاید کمی دردناک‌تر باشد اما نتایج خوبی دارد. در این روش بصورت دستگاه یا بصورت دستی با سوراخ‌ها و منافذی روی پوست بوجود می‌آید. سپس پوست را با سرم‌های ویتامین c یا کلاژن ساز یا اسید هیالورونیک ماساژ می‌دهند. این منافذ باز جذب سرم را راحت‌تر می‌کند. میکرونیدلینگ اغلب برای جوانسازی پوست و رفع چین و چروک و  درمان آکنه موثر است.

میکرونیدلینگ پوست

میکرونیدلینگ پوست

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یکی از پرطرفدارترین روش‌های جوانسازی پوست است که بیشتر جنبه پیشگیری دارد. بوتاکس از سم بوتولونیوم تشکیل شده. این سم با فلج کردن عضلات و ماهیچه‌ها از حرکت آن‌ها جلوگیری می‌کند.
برای مثال اکثر افراد برای جلوگیری از بوجود آمدن خط اخم به ناحیه بین دو ابرو بوتاکس تزریق می‌کنند تا از حرکت ماهیچه‌ها و در نتیجه بوجود آمدن چین و چروک جلوگیری کنند.

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس

تزریق ژل و فیلر

تزریق ژل و فیلر با پر کردن چین و چروک‌ها و اصلاح فرم صورت به جوانسازی و زیبایی پوست کمک می‌کند. همچنین تزریق ژل و فیلر به عنوان یک روش مکمل همراه با تزریق بوتاکس هم استفاده می‌شود. در این میان باید توجه داشته باشید که ژل از اسید هیالورونیک، پلی لاکتیک اسید یا هیدروکسی آپاتیت کلسیم ساخته شده اند.

تزریق ژل و فیلر

تزریق ژل و فیلر

پلاژن تراپی

این روش درمانی مزایای زیادی به همراه دارد از جمله رفع چین و چروک و خطوط ریز، سفت و محکم شدن پوست صورت، کاهش زخم‌ ها، آکنه‌ ها و علائم کشیدگی پوست. همچنین با این روش درمانی می‌ توان رنگدانه‌ های پوست را به حداقل رساند.

پلاژن تراپی

پلاژن تراپی

کاهش سلولیت و چربی های زیر پوستی
بازگرداندن حالت کشسانی پوست
کاهش خطوط ریز و چین و چروک
محکم کردن پوست

سخن پایانی

اگر شما هم جزء افرادی هستید که به زیبایی پوست خود اهمیت می دهید، می توانید برای حفظ سلامت و زیبایی پوست و رفع مشکلات آن به بهترین مرکز لیزر در کرج مراجعه نمایید. در این مرکز خدمات متنوعی برای سلامت و زیباسازی پوست به مراجعین عزیز ارائه می گردد. یکی از خدمات ای مجموعه، لیزر موهای زائد است که از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *