بهترین مکان برای تزریق بوتاکس کدام قسمت بدن است؟ بوتاکس به عنوان قوی ترین سم بشر شناخته شده است. تزریق این سم به نواحی دارای چین و چروک صورت با هدف جوانسازی پوست و زیباسازی صورت انجام می شود. تزریق بوتاکس خط خنده، پیشانی یا خط اخم از جمله محبوب ترین تزریقات زیبایی هستند که در کلینیک های زیبایی انجام می شوند. در این مقاله به بهترین مکان برای تزریق بوتاکس می پردازیم.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس یک نوع پروتئین است که با استفاده از سم بوتولینوم ساخته می شود و باکتری کلستریدیوم بوتولینوم آن را تولید می کند. این همان سمی است که باعث مسمومیت غذایی حاد می‌ شود. اگر چه بوتاکس یک سم است اما اگر به درستی و در مقادیر کم استفاده شود، فواید زیادی در پزشکی و زیبایی دارد. تزریق بوتاکس در زیر پوست باعث فلج شدن عضلات آن ناحیه و از بین رفتن چین و چروک خواهد شد. در نتیجه ظاهری جوان ‌تر را برای مدتی ایجاد می کند. در واقع بوتاکس نوعی داروی تزریقی است که با فلج کردن موقتی عضلات موجب از بین بردن خطوط پوستی می شود. تزریق بوتاکس از جمله روش ‌های کم‌ تهاجمی جوانسازی پوست می باشد. همچنین به عنوان روشی ایمن و موثر برای از بین بردن خطوط ظریف و همچنین چین و چروک ‌های اطراف چشم بیشترین کاربرد را دارد. برای رفع خطوط بقیه ‌ی بخش های صورت مانند خط اخم یا خطوط افقی پیشانی نیز می‌ توان از طریق تزریق بوتاکس به پیشانی استفاده نمود.

بوتاکس چیست

تزریق بوتاکس چگونه انجام می شود؟

تزریق بوتاکس تنها چند دقیقه طول می کشد و در بسیاری از مواقع نیازی به بی حسی نمی باشد. اما بهتر است که قبل از تزریق بوتاکس بی حسی موضعی انجام شود تا از بروز درد و ناراحتی برای فرد جلوگیری گردد. بوتاکس با یک سوزن ریز به عضلات خاص و در نواحی تعریف شده در صورت، توسط پزشک متخصص تزریق می شود. نواحی تزریق ابتدا باید کاملا از مواد آرایشی تمیز شده و سپس با پد الکلی استریل شوند. پزشک متخصص پوست نواحی مناسب برای تزریق را مشخص می نماید. سپس به دقت اقدام به جوانسازی صورت در همان نواحی می کند.

مزایای تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس روشی موثر جهت جوانسازی و زیباسازی پوست صورت و بدن است که مزایای منحصر به فرد خود را دارد. بوتاکس روشی غیر تهاجمی است که به بستری و بیهوشی نیازی ندارد. بلافاصله بعد از تزریق بوتاکس، فرد می تواند نتایج آن را مشاهده کند. هزینه این روش نسبت به جراحی های زیبایی دیگر کمتر است. فرد بعد از انجام بوتاکس می تواند به کارهای روزانه خود برسد. در این روش دوره ی نقاهت وجود ندارد و دردی که فرد حس می کند، بسیار کم می باشد.

مزایای تزریق بوتاکس

نقاط تزریق بوتاکس

بوتاکس سیگنال عصب به عضلات مورد نظر را مسدود می کند. عضله تزریق شده دیگر نمی تواند از طریق پالس ایجاد شده از عصب به عضله منقبض شود. این باعث می شود چین و چروک ها ریلکس شده و منقبض نشوند و جوانسازی صورت انجام گیرد. سم بوتولینوم با فلج عضلات زیر پوستی برای صاف کردن چین و چروک ‌های صورت و ایجاد ظاهری جوان ‌تر در افراد به کار می ‌رود. از بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک های ناشی از اخم کردن در بین ابروها و یا بین پیشانی استفاده می شود. همچنین با تزریق بوتاکس می توان چروک های اطراف چشم و دهان که موقع خندیدن ظاهر می شوند را از بین برد. در بعضی موارد از این روش برای کاهش میزان تعریق در کف دست ها و زیر بغل نیز استفاده می شود. بوتاکس در درمان برخی از بیماری ها مانند لوچی، بلفارواسپاسم و میگرن مزمن نیز کاربرد دارد. برای رفع خطوط ایجاد شده بر روی گردن و خطوط ریز چانه نیز از این روش غیر تهاجمی استفاده می شود. چروک های ناشی از تاثیر آفتاب که عمیق هستند و همچنین افتادگی صورت غالبا به بوتاکس پاسخ مثبت نمی دهند. لازم به تاکید مجدد است که بوتاکس یک پرکننده صورت (فیلر) نیست. یعنی چین و چروک های موجود را پر نمی کند و فقط عضلات مورد نظر را ریلکس کرده و از انقباض عضله جلوگیری می کند.

بهترین مکان برای تزریق بوتاکس

بوتاکس برای بدن بسیار سمی است اما در دوزهای پایین و در ترکیب با سایر مواد خطری برای انسان ندارد. بوتاکس سیگنال های عصبی در ماهیچه ها را موقتا فلج می کند. دلیل این موضوع نیز به چین و چروک ناشی از منقبض ماندن بعضی از عضله ها در صورت بر می گردد. انتخاب بهترین مکان برای تزریق بوتاکس توسط پزشک متخصص انجام می شود. اما به طور کلی بهترین مکان برای تزریق این روش پیشانی و اطراف چشم هستند. با افزایش سن انسان، خطوط ریزی در ناحیه لب ها و اطراف آن به وجود می آید. البته توصیه می شود از بوتاکس برای خود لب استفاده نکنید، اما برای از بین بردن چین های اطراف لب، بوتاکس از بهترین گزینه ها محسوب می شود. پس یکی از نواحی تزریق بوتاکس در صورت اطراف لب ها است که با استفاده از آن می توانید خطوط ایجاد در اطراف آن در هنگام خندیدن را محو کنید.

بهترین مکان برای تزریق بوتاکس

عوارض تزریق بوتاکس

بوتاکس نیز مانند هر روش زیباسازی و جوانسازی دیگر عوارضی دارد که بعد از مدت کوتاهی از بین می روند. از عوارض احتمالی تزریق بوتاکس می توان درد بسیار کم در محل تزریق، عفونت، قرمزی، التهاب، تورم، خونریزی و کبودی را نام برد. برخی از این علائم نشان دهنده ی واکنش آلرژیک هستند. خارش، سوزش، جوش های قرمز، آسم، سر گیجه، ضعف، بثورات پوستی و آسم از دیگر عوارض آلرژی به بوتاکس می باشند. تزریق بوتاکس ممکن است باعث ایجاد مشکل در بلع تا چند ماه پس از درمان شود. بی حسی و خستگی، سفتی عضلات، سر و گردن درد، تاری دید، پلک های پف کرده، خشکی چشم، افتادگی ابروها، ناراحتی معده، خشکی دهان و افزایش تعریق در بدن به جز زیر بغل از عوارض دیگر تزریق بوتاکس هستند.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

• تا 24 ساعت بعد از تزریق بوتاکس، محل تزریق را ماساژ ندهید.
• تا 24 ساعت حمام نروید و از سونا، جکوزی و استخر نیز استفاده نکنید.
• تا 24 ساعت بعد از تزریق، پیاده روی و ورزش نکنید. اما ورزش سبک مانند پیاده روی یا دوی نرم مشکلی ایجاد نمی کند.
• تا 4 ساعت بعد از تزریق، دراز نکشید و طولانی مدت خم نشوید.
• تا 2 ساعت بعد از تزریق بوتاکس، با عضلات صورت کار کنید و بر محل های تزریق، کمپرس سرد بگذارید تا تورم و کبودی های موجود از بین بروند.
• در چند ساعت اول بعد از تزریق در معرض نور مستقیم خورشید یا حرارت قرار نگیرید. بعد از آن نیز در زمان خروج از خانه از کرم ضد آفتاب SPF30 یا بالاتر استفاده نمایید.
• بلافاصله بعد از تزریق استفاده از مواد آرایشی مختلف مانعی ندارد.
• به مناطقی که تزریق در آنها صورت گرفته، دست نزنید و به آن فشار وارد نکنید. زیرا ممکن است مواد تزریقی به دیگر بخش ‌های صورت انتقال یابد.
• از استعمال سیگار و دخانیات خودداری کنید. در اولین روزهای پس از تزریق بوتاکس، کاملا از مصرف الکل و نوشیدنی‌ های الکلی خودداری نمایید. زیرا این کار باعث رقیق شدن خون می ‌شود و عوارض جانبی مانند کبودی و تورم را در ظاهر شما به شدت تقویت می ‌کند. مصرف الکل و دخانیات، روند رسیدن شما به بهبودی کامل را کند خواهند کرد.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

هزینه تزریق بوتاکس

هزینه ی تزریق بوتاکس با توجه به پارامترهای مختلفی تعیین می شود. از این پارامترها می توان نقاط مختلف صورت و بدن، میزان دوز تزریق شده برای نواحی مختلف، برند بوتاکس، مکان تزریق بوتاکس و … را نام برد.

سخن پایانی

اگر شما نیز از دسته افرادی هستید که می خواهید پوست صورت و بدن خود را زیبا و جوان نمایید می توانید از تزریق بوتاکس استفاده کنید. این روش باید زیر نظر پزشک انجام شود تا از عوارض آن جلوگیری گردد. افراد زیر 18 سال و خانم های باردار و شیرده نمی توانند از این روش استفاده کنند. تزریق ژل و بوتاکس در کرج با کیفیت و قیمت مناسبی انجام می شوند. در صورت تمایل می توانید به کلینیک آویژه در کرج مراجعه نمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *