لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی، آیا لیزر موهای زائد برای ناحیه بیکینی شما بی خطر است؟ همه ما ممکن است چندین بار این سوال را در گوگل جستجو کرده باشیم. زیرا بدیهی است که لیزر موهای زائد در ناحیه تناسلی و واژن یک موضوع کاملا حساس است.

اما مشکل اینجاست که از طرق مختلف، این درمان ممکن است اشتباه پیش برود. به همین دلیل بسیار مهم است که در مورد آن با جزئیات بیشتر آشنا شویم.

لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی

لیزر موهای زائد در ناحیه تناسلی بهتر است زیر نظر یک متخصص پوست انجام شود‌. در اینجا نحوه عملکرد لیزر موهای زائد آورده شده است. اساساً لیزر موهای زائد یکی از متداول‌ترین روش های زیبایی می باشد که برای از بین بردن موهای زائد از قسمت های مختلف بدن انجام می‌ شود.
اگر قصد دارید موهای زائد را با کمک لیزر از ناحیه تناسلی بردارید، باید چند نکته را در ذهن داشته باشید. در لیزر موهای زائد به وسیله لیزر، نور پرتو لیزر می تواند به گرما تبدیل شود. نور به رنگدانه (ملانین) در مو جذب می شود. حالا این رنگدانه تیره نور را جذب کرده و به گرما تبدیل می کند. سپس گرما بر فولیکول های مو تأثیر می گذارد تا از رشد مو جلوگیری کند.

لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی

لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی

برای از بین بردن فولیکول مو، پیاز فولیکول مو که در آن خون اکسیژن مو را برای رشد تامین می کند، باید از بین برود. سلول های بنیادی که مسئول بازسازی مو هستند نیز باید از بین بروند.
برای انجام این کار باید به دمای حدود 70 درجه رسید. هر چه مو تیره تر و ضخیم تر باشد رنگدانه بیشتری را در خود نگه می دارد و نور بیشتری را جذب می کند. به همین دلیل مهم است که موهای خود را قبل از درمان اپیلاسیون یا کندن نزنید. زیرا اگر مو وجود نداشته باشد، نور لیزر راهی برای درمان آن فولیکول مو وجود ندارد.
هنگامی که نور ساطع می شود، سپس توسط رنگدانه موجود در مو جذب می شود و از طریق مو حرکت می کند تا ریشه را از بین ببرد. آن مو از بین می رود و دیگر رشد نمی کند.

نکات مهم برای لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی

حذف موهای اطراف ناحیه بیکینی می تواند به چند دلیل خطرناک باشد. فناوری های لیزر و فرکانس رادیویی با القای حرارت کنترل شده در بافت های عمیق تر، کلاژن و جریان خون را تحریک می کنند. اگر این درمان ها با دقت انجام نشوند، ممکن است خطرات بافت اسکار و سوختگی وجود داشته باشد.

دلایل زیادی وجود دارد که این روش را نا امن می کند، به خصوص زمانی که در اطراف ناحیه واژن شما باشد. درمان‌های لیزر واژینال به رفع مشکلات مرتبط با یائسگی مانند خشکی، درد و اختلالات جنسی کمک می‌کند، اما ایمنی این روش مشخص نیست.
درمان های لیزری واژن باعث آتروفی ولوواژینال می‌شود. وضعیتی که اغلب با یائسگی همراه است و می‌تواند شامل علائمی مانند خشکی واژن، مقاربت دردناک و بی‌اختیاری ادرار باشد.

عوارض احتمالی لیزر موهای زائد در ناحیه تناسلی

واکنش بدن هر فردی به لیزر موهای زائد متفاوت است. برخی افراد عوارض جانبی جزئی را گزارش می کنند. متورم شدن پوست یا قرمز شدن پوست در چند ساعت اول بعد از جلسه معمول است. لیزر موهای زائد ممکن است با خطرات کمی همراه باشد. از جمله عوارض موهای زائد در ناحیه تناسلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

عوارض احتمالی لیزر موهای زائد در ناحیه تناسلی

عوارض احتمالی لیزر موهای زائد در ناحیه تناسلی

تحریک موقتی که منجر به تاول یا پوسته شدن خفیف پوست می شود.

قرمزی خفیف پوست

تغییرات موقتی در رنگدانه به ویژه در افراد با پوست تیره

تورم خفیف ناحیه تحت درمان

از آنجایی که لیزر می تواند وارد جریان خون شود، ضربان قلب نامنظم، کند شدن تنفس و سایر عوارض جدی ممکن است رخ دهد.

الکترولیز می تواند باعث ایجاد اسکار، اسکار کلوئیدی و تغییر رنگ پوست در ناحیه تحت درمان شود. در حالی که لیزر موهای زائد می تواند باعث تغییر رنگ پوست، سوختگی، جای زخم و جوش های آکنه مانند شود.

سخن پایانی

لیزر بدون درد بیکینی در کرج فرصت مناسبی است تا به راحتی از شر موهای زائد این ناحیه از بدن خلاص شد. برای استفاده از این خدمات می توانید به بهترین مرکز لیزر در کرج مراجعه نمایید. به این ترتیب، در عرض چندین جلسه حجم موها و ضخامت آنها کاهش می یابد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *