آشنایی با دستگاه لیزر تیتانیوم ، با پیشرفت تکنولوژی و فناوری تاثیر آن نیز در زندگی ما بیشتر شده و باعث شده که شرایط زندگی ما بسیار آسان ‌تر و ساده ‌تر شود. یکی از همین تکنولوژی‌ ها و فناوری ها که زندگی را برای بسیاری از افراد ساده و جذاب کرده، دستگاه لیزر موهای زائد است که انواع گوناگونی دارد. هر کدام از آنها متناسب با رنگ پوست و مو خاصی طراحی شده و مورد استفاده قرار می ‌گیرند. اما از بین همه آنها دستگاه لیزر تیتانیوم از بهترین، ایده ‌آل ‌ترین و پرفروش ‌ترین دستگاه ‌های موجود در بازار ایران می باشد. دستگاه لیزر تیتانیوم از سیستم خنک کننده برخوردار است که بوسیله این سیستم، درمان لیزر برای افراد آسان و بدون درد خواهد بود. همچنین سیستم خنک کننده از گرم شدن بیش از اندازه پوست جلوگیری می کند و به آن آسیب نمی رساند. این دستگاه ساخت کشور چین است و بر اساس تکنولوژی دایود فعالیت می کند. دستگاه تیتانیوم برای تمامی تیپ های پوستی مناسب می باشد. زیرا فرآیند حذف مو را در سه طول موج الکس، دایود و اندیاگ انجام می دهد. ایمنی و تاثیرگذاری درمان با این دستگاه بسیار بالا می باشد و عوارض و خطرات احتمالی را به حداقل ممکن کاهش می دهد.

آشنایی با دستگاه لیزر تیتانیوم

آشنایی با دستگاه لیزر تیتانیوم

یکی از کاربردی ترین، موثرترین و با کیفیت ترین دستگاه ها در زمینه از بین بردن موهای زائد، دستگاه لیزر تیتانیوم است. لیزر دایود با قرار دادن ریشه و فولیکول مو تحت اشعه لیزر قرار گرفته و به راحتی ریشه موی زائد را از بین می برد. دستگاه لیزر تیتانیوم از این قاعده مستثنی نبوده و با اشعه مادون قرمز به راحتی موی زائد را حذف می کند. این دستگاه دارای سیستم خنک کننده پیشرفته است که لیزر را در طول درمان برای فرد آسان نموده و فرد در این مدت هیچ سوزش، درد و سوختگی را احساس نمی کند. لیزر تیتانیوم دارای سه طول موج قوی 755 (الکس)، 810 (دایود) و 1064 (اندیاگ) نانومتر می باشد. به همین دلیل به راحتی موی زائد را از بین می برد. در نتیجه، دستگاه تیتانیوم برای هر نوع رنگ پوستی مناسب است. دستگاه لیزر تیتانیوم سرعت بالایی دارد. به همین دلیل در زمان فعالیت صرفه جویی می شود. امتیاز دیگر این دستگاه صفحه نمایش 15 اینچی و کاربری بسیار راحت آن می باشد. در این دستگاه فرآیند لیزر کاهش پیدا کرده و تعداد شات مصرفی نیز در دستگاه کاهش پیدا می کند. زیرا اندازه هندپیس لیزر تیتانیوم 30*15 میلی متر است.

ویژگی ‌های دستگاه لیزر تیتانیوم

دستگاه لیزر تیتانیوم به یکی از پرفروش ترین دستگاه های لیزر موجود در بازار تبدیل شده است. زیرا از ویژگی های زیادی برخوردار می باشد. از قابلیت ها و ویژگی های آن می توان به استفاده از تکنولوژی سه طول موج ترکیبی، نداشتن مواد مصرفی خاص، مناسب بودن برای انواع تیپ های پوستی، صفحه نمایش بزرگ و … اشاره نمود. در ادامه به سایر ویژگی‌ های دستگاه لیزر تیتانیوم می پردازیم.

1- امنیت دستگاه

دستگاه تیتانیوم کاملا ایمن، مطمئن و درمانی بی خطر است. این دستگاه هیچ گونه عارضه پوستی برای فرد ایجاد نمی کند. امکان دارد کمی قرمزی روی پوست ایجاد شود که بعد از چند دقیقه یا چند ساعت از بین خواهد رفت.

2- درمان انواع تیپ های پوستی

این نوع دستگاه با ترکیب سه طول موج قوی امکان درمان های اختصاصی بر روی انواع پوست و در شرایط مختلف را فراهم کرده است. خانم ها و آقایان می توانند از این دستگاه برای از بین بردن موهای زائد صورت و بدن خود استفاده کنند. دقت نمایید که تعداد جلسات افراد با توجه به نوع پوست با یکدیگر تفاوت دارد.

ویژگی ‌های دستگاه لیزر تیتانیوم

3- سیستم خنک کننده پیشرفته و بسیار قوی

این نوع لیزر با سیستم قوی ای که دارد باعث خنک شدن سطح پوست و کاهش درد در طول درمان می شود. در عین حال، گرمای لایه های داخلی پوست را حفظ می کند تا مشکلی در روند لیزر ایجاد نشود.

4- بدون درد

دستگاه تیتانیوم دارای سیستم خنک کننده پیشرفته و بسیثار قوی است که در طول درمان لایه سطحی پوست را به صورت مداوم خنک می کند. در نتیجه فرد درمان بدون درد و راحتی را تجربه می کند.

5- قابل استفاده برای تمامی مناطق بدن

با دستگاه لیزر تیتانیوم می توان موهای زائد کل بدن و صورت مانند بازوها، دست ها، پاها، زیر بغل، باسن، بیکینی، خط فک، خط ناف و … را از بین برد.

عملکرد دستگاه لیزر تیتانیوم

عملکرد دستگاه لیزر تیتانیوم با بسیاری از لیزرهای موجود در بازار متفاوت است. این دستگاه با استفاده از تکنولوژی سه بعدی سه طول موج متفاوت را در یک نقطه جمع کرده و پس از تاباندن به عمق لایه های پوست، ریشه موهای زائد را به بهترین شکل از بین می برد. یکی از طول موج هایی که در این دستگاه مورد استفاده قرار می ‌گیرد، الکساندرایت با طول موج 755 نانومتر است که می تواند موهایی با رنگ روشن را هدف قرار داده و از بین ببرد. طول موج دیگر استفاده شده در این دستگاه، دایود با طول موج 810 نانومتر است که ریشه‌ های عمیق مو را هدف قرار می‌ دهد و برای پوست‌ های تیره بیشتر کاربرد دارد. طول موج سومی که در دستگاه تیتانیوم تعبیه شده، اندیاگ با طول موج 1064 نانومتر است که نسبت به دو طول موج قبلی ورود پرنفوذتری به سطح پوست دارد و درمانی ایده‌ آل برای موهای زیرپوستی می باشد.
عملکرد دستگاه تیتانیوم به این صورت است که همزمان با حرکت سر لیزر به آرامی بر روی پوست ناحیه مورد نظر گرم می شود. ناحیه گرم شده توسط پالس های ملایم انرژی لیزر که به فولیکول مو نفوذ می کند، باعث از بین رفتن موهای زائد می گردد. فولیکول ها به دلیل آنکه انرژی لیزر را جذب می کنند، از بین رفته و دیگر قادر به تولید موی جدید نخواهند بود.

نحوه ی کار با دستگاه لیزر تیتانیوم

ابتدا اپراتور دستگاه را روشن نموده و با روشن شدن صفحه نمایش دستگاه، باید نوع پوست شخص مراجعه کننده تشخیص داده شده تا بر روی صفحه مانیتور و نمایش دستگاه در قسمت راست انتخاب شود. رنگ های پوستی از روشن ترین تا تیره ترین پوست با استفاده از اعداد یونانی معرفی شده اند که I روشن ترین و VI تیره ترین نوع پوست را نشان می دهد.
حال نوبت جریان آب دستگاه می باشد. در قسمت پایین مانیتور دستگاه لیزر تیتانیوم جریان آب دستگاه بر حسب LIT/MIN (لیتر بر دقیقه) نشان داده شده است که در حالت استاندارد باید با اعداد 4 تا 5 لیتر در دقیقه نشان داده شود. در صورتی که به هر علتی جریان آب دستگاه متوقف گردد، بصورت خودکار دستگاه اجازه کار را نمی دهد و خود به خود و به صورت اتوماتیک وار خاموش می شود. در گوشه کناری صفحه نمایش دستگاه نیز اعدادی نمایش داده می شود که عدد بزرگ تر تعداد کلی شات دستگاه و عدد کوچک تر تعداد شات در هر بار روشن شدن را نشان می دهد.

نحوه ی کار با دستگاه لیزر تیتانیوم

آموزش تنظیمات کار با دستگاه لیزر تیتانیوم

در قسمت میانیLED ، سه پارامتر اصلی لیزر موهای زائد قرار دارد که برای هر مراجعه کننده باید تنظیمات خاصی انجام شود. پارامترهایی که در این قسمت میانی نشان داده می شوند عبارتند از:

1- FLUENCE:

این پارامتر برحسب ژول بر سانتی متر مربع محاسبه می گردد و همان قدرت و توان اشعه دستگاه لیزر را نشان می دهد که بین اعداد 1 الی 50 متغیر است. مناسب ترین مقدار FLUENCE برای هر مراجعه کننده عددی می باشد که شخص احساس درد زیادی نکند. برای جلوگیری از سوختگی های احتمالی فرد و خرابی لیزر بار دایود میزان عدد این پارامتر را بین 1 الی 30 ژول بر سانتی متر مربع تنظیم نمایید.

2- PULSE DURATIOAN:

پارامتری برحسب میلی ثانیه می باشد و مدت زمان روشن ماندن هر شات را نشان می دهد. در طراحی دستگاه ها، این پارامتر به طور خودکار و متناسب با FLUENCE انتخابی تنظیم می شود.

3- فرکانس یا FREQUENCY:

این پارامتر برحسب هرتز محاسبه می گردد و به اپراتور میزان تعداد شات در ثانیه را نشان می دهد. فرکانس دستگاه لیزر تیتانیوم بین اعداد 1 تا 10 قابل تنظیم است. در نهایت، با تنظیم کردن شاخص های گفته شده در بالا برای هر مراجعه کننده، تنظیمات کامل دستگاه لیزر تیتاینوم انجام شده است. با فشار دادن دکمه READY و دکمه خنک کننده سر هندپیس که هر دو در وسط تصویر به نمایش گذاشته شده اند، دستگاه آماده به کار می شود.

مزایای دستگاه لیزر تیتانیوم

این دستگاه لیزر عملکردی 24 ساعته دارد و دارای اسپات 4 سانتی متری است. به همین دلیل در هر جلسه درمان به سرعت انجام می شود. این دستگاه شامل منبع تغذیه ژاپنی شش طرفه TDK است. به همین دلیل خروجی بسیار بالا و پایداری دارد. دستگاه لیزر تیتانیوم دارای پمپ آب ایتالیایی Bluid-o-tech و فیلترهای آب دو تایی می باشد. همچنین دارای صفحه نمایش 15 اینچ با سیستم عامل اندروید است. این دستگاه بدون نیاز به مواد مصرفی مانند ژل کار می کند. لیزر تیتانیوم دارای 20 میلیون بار شات است و قدرت نفوذ و جذب بالایی در لایه های عمقی پوست دارد. این دستگاه قیمت مناسبی دارد و مقرون به صرفه می باشد.

مزایای دستگاه لیزر تیتانیوم

معایب دستگاه لیزر تیتانیوم

دستگاه تیتانیوم مانند سیستم های دیگر علاوه بر ویژگی و مزایا دارای معایبی نیز می باشد. این دستگاه در اطراف فولیکول های مو، تورم خفیف به وجود می آورد و در افراد با پوست تیره تر تغییرات رنگدانه ای ایجاد می کند. ایجاد شدن کمی قرمزی پوست و تحریک موقتی که باعث پوسته پوسته شدن پوست می شود. این تغییرات و عوارض، موقتی هستند و بعد از چند دقیقه یا چند ساعت از بین می روند.

قیمت لیزر با دستگاه تیتانیوم

دستگاه لیزر تیتانیوم یک دستگاه سه طول موج با توان 120۰ وات است که کیفیت بسیار خوبی جهت از بین بردن موهای بدن دارد. قیمت لیزر با دستگاه تیتانیوم با توجه به پارامترهای مختلفی تعیین می شود. قیمت لیزر با این دستگاه بسته به موقعیت جغرافیایی و محلی که کلینیک زیبایی قرار دارد، تعداد شاتی که بر روی بدن زده می شود و منطقه ای که مراجعه کننده می خواهد موهای زائد را حذف کند، متغیر می باشد.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم به مهم ترین موارد کاربردی دستگاه لیزر تیتانیوم بپردازیم اما اگر با خواندن این مقاله هنوز با ابهامات و سوالاتی در ذهن خود روبرو هستید، کافیست در بخش نظرات و دیدگاه ها برای ما بنویسید تا همکاران ما پاسخگوی شما باشند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *