بوتاکس چشم گربه ای چیست؟ بوتاکس یک روش رایج در جهان است که هدف از انجام آن زیباسازی و جوانسازی پوست و گاهی درمان می باشد. بوتاکس از سمی به نام بوتولینیوم تشکیل شده و هدف از تزریق آن فلج کردن موقتی عضله ناحیه تزریق است. در واقع تزریق بوتاکس یکی از بهترین روش ها جهت کشیدگی اجزای مختلف صورت می باشد. در تزریق این روش غیر تهاجمی در محل مورد نظر خبری از زخم، خونریزی و بخیه نیست. یکی از کاربردهای این روش، تزریق در اطراف چشم و ایجاد حالت کشیده در چشم ها است. تزریق اشتباه این سم می تواند برای فرد مراجعه کننده بسیار خطرناک باشد. نواحی اطراف چشم بسیار حساس هستند. پس هر گونه تزریق و اجرای روش های زیبایی باید حتما با مشورت و توسط یک پزشک بامهارت و با تجربه انجام شود تا هیچ خطری فرد زیباجو را تهدید نکند. در این مقاله با بوتاکس چشم گربه ای آشنا می شویم.

بوتاکس چشم گربه ای

زیبایی چشم ها خصوصا در خانم ها، حس اعتماد به نفس آنها را افزایش داده و باعث جذابیت بیشتر ظاهر آنها می شود. بوتاکس چشم گربه ای در نواحی چشم تزریق شده و باعث ایجاد حالت کشیدگی و گربه ای شکل در چشم ها می گردد. بر اثر کشیدگی این ناحیه، انتهای ابروها به سمت بالا کشیده شده و چروک های اطراف چشم نیز از بین خواهند رفت. با بوتاکس چشم گربه ای می توان از افتادگی گوشه ی چشم ها و پلک ها جلوگیری نمود. نتایج به دست آمده از بوتاکس چشم گربه ای موقتی بوده و پس از مدت معینی از بین می رود. در این صورت باید مجدد بوتاکس تزریق شود.
در تزریق بوتاکس چشم گربه ای، انتخاب پزشک خوب از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا میزان بوتاکس تزریق شده، نقاط مشخص شده تزریق، برند بوتاکس و … عوامل مهمی هستند که توسط پزشک تعیین می شوند. در صورت خطای پزشک ممکن است خطرات و آسیب های جدی و جبران ناپذیری به فرد زیباجو وارد شود.

بوتاکس چشم گربه ای

نحوه تزریق بوتاکس چشم گربه ای

افرادی که چشم های افتاده و خسته ای دارند می توانند با استفاده از تزریق بوتاکس چشم گربه ای و بدون جراحی، چشم هایی گیرا و زیبا داشته باشند. برای تزریق بوتاکس چشم گربه ای، فرد باید در ابتدا به پزشک متخصص و باتجربه مراجعه کند. پزشک یک جلسه ی مشاوره ای برگزار می کند و تمام زوایای تزریق بوتاکس چشم گربه ای را برای فرد شرح می دهد. سپس سلامتی فرد تحت بررسی قرار گرفته و تست ماده بوتاکس بر روی او انجام می شود. این تست برای جلوگیری از حساسیت های احتمالی می باشد. پس از اطمینان از عدم ایجاد حساسیت در فرد، اطراف چشم او ضدعفونی شده و تحت ماده بی حسی قرار می گیرد تا فرد درد تزریق را حس نکند. پس از بی حس کردن، پزشک متخصص توسط یک سوزن بسیار نازک اقدام به تزریق بوتاکس می کند. تزریق به گونه ای انجام می شود که حالت چشم رو به بالا حفظ شده و چروک های اطراف آن محو شوند. تزریق بوتاکس چشم گربه ای در یک جلسه انجام می شود و مدت زمان انجام این کار 20 الی 30 دقیقه می باشد. فرد پس از گذشت چند روز می تواند اثرات تزریق بوتاکس را بر چهره ی خود مشاهده نماید. پس از تزریق ممکن است فرد احساس سوزش در ناحیه تزریق داشته باشد که برای جلوگیری از آن باید از کمپرس سرد استفاده نمود.

مزایای بوتاکس چشم گربه ای

تزریق بوتاکس چشم گربه ای یکی از روش های زیبایی پرطرفدار است. زیرا مزایای بسیاری نسبت به روش های دیگر مانند جراحی دارد. تزریق بوتاکس چشم گربه ای کم هزینه بوده و روشی غیرتهاجمی می باشد. این روش به جراحی و بیهوشی نیازی ندارد. تزریق بوتاکس چشم گربه ای به راحتی برگشت پذیر است و نتایج آن به سرعت مشاهده می شوند. بر خلاف روش های جراحی، تزریق بوتاکس چشم گربه ای دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد و فرد پس از حدود یک شبانه روز می تواند فعالیت های روزمره خود را انجام دهد. در کنار تغییر شکل چشم می تواند نقص های پوست اطراف چشم را نیز برطرف کند.

مزایای بوتاکس چشم گربه ای

عوارض بوتاکس چشم گربه ای

هر روش درمانی علاوه بر مزایای خود، عوارضی را نیز به همراه دارد. هر چند تزریق بوتاکس به روش چشم گربه ای بسیار کم خطر و ایمن است، اما در برخی موارد ممکن است عوارضی برای بیمار به همراه داشته باشد. شایع ترین عوارض تزریق بوتاکس چشم گربه ای شامل تورم، کبودی، سوزش، التهاب، کوفتگی و درد است. در برخی مواقع عوارضی مانند حالت تهوع، سرگیجه، افتادگی پلک، تیک های عصبی، خونریزی و عفونت را به همراه دارد. این عوارض معمولا یک تا دو روز پس از تزریق از بین می روند. در غیر اینصورت باید سریعا به پزشک مراجعه نمایید.

افراد مناسب برای تزریق بوتاکس چشم گربه ای

بهترین روش برای افرادی که چشم های افتاده و همیشه خسته دارند، تزریق بوتاکس چشم گربه ای است تا چشمانی گیرا و زیبا داشته باشند. افراد بالای 18 سال و کسانی که به زیبایی خود اهمیت می دهند نیز می توانند از این روش برای کشیده شدن چشمان خود استفاده کنند. افرادی که نسبت به ماده بوتاکس حساسیت ندارند و از سلامتی کامل برخوردار هستند می توانند نتایج درمان را به خوبی مشاهده نمایند.

ماندگاری بوتاکس چشم گربه ای

ماندگاری بوتاکس چشم گربه ای مانند سایر تزریق های بوتاکس دائمی نبوده و پس از مدتی از بین می رود و نیاز به تزریق مجدد پیدا می کند. ماندگاری بوتاکس چشم گربه ای به عوامل مختلفی مانند کیفیت و نوع ماده بوتاکس، برند بوتاکس، شیوه و کیفیت تزریق، سازگاری بدن فرد و … بستگی دارد. اما به طور کلی، مدت ماندگاری این تزریق بین 3 تا 6 ماه می باشد. پس از تزریق بوتاکس دو هفته زمان نیاز است تا نتایج قطعی ظاهر شوند و ورم و کبودی دور چشم از بین روند.

ماندگاری بوتاکس چشم گربه ای

مراقبت‌ های قبل از تزریق بوتاکس چشم گربه‌ ای

برای انجام این کار باید در انتخاب پزشک خود دقت نمایید. زیرا انتخاب شخص بدون تجربه و مهارت باعث ایجاد عوارض زیاد و جبران ناپذیری می شود. به مدت یک هفته از الکل استفاده نکنید و از استعمال دخانیات بپرهیزید. قبل از تزریق بوتاکس چشم گربه ای آرایش نداشته باشید و از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری نمایید.

مراقبت های پس از تزریق بوتاکس چشم گربه ای

پس از تزریق بوتاکس چشم گربه ای بهتر است مواردی را رعایت کنید تا اثربخشی تزریق بیشتر شده و عوارض آن نیز کمتر شود. تا 48 ساعت بعد از تزریق بوتاکس چشم گربه ای از حمام کردن خودداری نمایید. ورزش های سنگین انجام ندهید. اما می توانید فعالیت های روزمره ی خود را انجام دهید. 4 الی 5 ساعت پس از تزریق نخوابید و تا 24 ساعت فقط به پشت بخوابید و زیر سر خود دو بالش قرار دهید تا زیر سر بلندتری داشته باشید. حداقل تا یک هفته از مصرف الکل و دخانیات خودداری نمایید. از ماساژ و لمس بی مورد محل تزریق اجتناب کنید. در صورتی که احساس درد داشتید از مسکن تجویز شده و یا کمپرس سرد استفاده نمایید. به مدت یک روز پس از تزریق بوتاکس چشم گربه ای در معرض نور خورشید و مکان های گرم مانند جکوزی و سونا قرار نگیرید. فعالیت هایی که نیاز به دقت چشمی دارند، انجام ندهید.

هزینه تزریق بوتاکس چشم گربه ای

هزینه تزریق بوتاکس چشم گربه ای به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی توان آن را از پیش تعیین کرد. از جمله این عوامل می توان به نوع و برند بوتاکس تزریقی، حجم و میزان استفاده از آن، مهارت پزشک متخصص، تعرفه های مربوط به کلینیک، نرخ ارز و … اشاره نمود. ضمنا توجه داشته باشید که هزینه های انجام عمل های زیبایی تحت پوشش بیمه قرار ندارند و در صورت اینکه قصد تزریق بوتاکس به سبک چشم گربه ای دارید، باید هزینه آن را به شکل آزاد پرداخت کنید.

سخن پایانی

تزریق بوتاکس روشی غیرجراحی و ایمن است که کاربردهای فراوانی مانند رفع خط اخم، خط لبخند و … دارد. یکی دیگر از کاربردهای آن کشیده شدن چشم است که به آن بوتاکس چشم گربه ای می گویند. این بوتاکس باعثت ایجاد چشمانی گیرا و زیبا می شود و اعتماد به نفس فرد را افزایش می دهد. بعد از تزریق بوتاکس چشم گربه ای نیازی به استراحت ندارید و می توانید به فعالیت های روزانه خود ادامه دهید. اما تا یک هفته باید از انجام فعالیت های سنگین بپرهیزید. تزریق بوتاکس چشم گربه ای در یک جلسه انجام می ‌شود و مدت ‌زمان آن 30 تا ۶۰ دقیقه خواهد بود. پس از پایان دوره ماندگاری این روش زیبایی به ‌راحتی می ‌توانید آن را تکرار کنید. برای داشتن چشمانی زیبا و کشیده و تزریق بوتاکس چشم گربه ای باید نزد پزشک متخصص بروید. زیرا شخص بی تجربه و بدون مهارت باعث ایجاد عوارض جبران ناپذیر می شود. یکی از مراکز معتبری که در این زمینه فعالیت می کند، کلینیک آویژه در کرج است. تزریق ژل و بوتاکس در کرج توسط پزشک و با استفاده از مواد با کیفیت و اصل صورت می گیرد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *