چند ساعت قبل و بعد از لیزر دوش بگیریم؟ شاید این سوال شما هم باشد. پس از انجام لیزر موهای زائد، مراقبت مناسب از پوست برای تضمین بهترین نتایج درمان حیاتی است. اما به همان اندازه که لیزر موهای زائد روشی موثر برای از بین بردن مو در نواحی مورد نظر است، نتایج به مراقبت های بعد از درمان شما بستگی خواهد داشت. اگر دستورالعمل های بعد از مراقبت برای لیزر موهای زائد را نادیده بگیرید و در نهایت با پوست و فولیکول های تحریک شده ی و حتی آسیب دیده ی مو مواجه خواهید شد.

لیزر موهای زائد

چند ساعت قبل و بعد از لیزر دوش بگیریم؟

آیا می توان بعد از لیزر موهای زائد دوش گرفت؟

لیزر موهای زائد یک درمان غیر تهاجمی برای کاهش یا حذف موهای زائد در قسمت‌های خاصی از بدن است. این بدان معناست که در مورد عوارض جانبی یا زمان بهبودی نگرانی زیادی ندارید. می توانید انتظار داشته باشید که ناحیه لیزر شده پس از درمان کمی قرمز یا حساس به نظر برسد، اما اغلب فقط یک یا دو روز طول می کشد.
یکی از سوالات معمول در مورد این درمان این است که آیا می توان بعد از لیزر موهای زائد دوش گرفت؟ اگر برای اولین بار است که لیزر موهای زائد را انجام می دهید، باید از قبل موارد بهداشتی مربوط به آن را بدانید. دوش گرفتن بعد از لیزر موهای زائد قابل قبول است. اما به یاد داشته باشید که همه دوش ها یکسان نیستند. بهتر است بلافاصله بعد از درمان، دوش آب سرد بگیرید.در واقع برای مدتی از دوش آب گرم و بخار آب دور بمانید.
در طول دو روز اول، بهتر است از گرما و بخار پرهیز کنید. زیرا هر دو می توانند پوست حساس شما را پس از درمان بیشتر تحریک کنند. بنابراین، اگر می‌خواهید دوش بگیرید و سرحال شوید، دوش آب سرد را انتخاب کنید. این کار می تواند به کاهش احساس سوزن سوزن شدن در نواحی تحت درمان کمک کند. دوش آب سرد همچنین می تواند به عنوان یک کمپرس سرد برای پوست حساس شما پس از لیزر موهای زائد عمل کند و هرگونه تورم و حساسیت را کاهش دهد. اما برخی از پزشکان نیز توصیه می کنند حداقل در 24 ساعت اول به طور کامل از دوش گرفتن خودداری کنید. این امر مخصوصاً اگر پوست فوق العاده حساسی دارید صادق است.

چندساعت قبل و بعد از لیزر دوش بگیریم

چه زمانی می توانم بعد از لیزر موهای زائد دوش بگیرم؟

در 48 ساعت اول پس از لیزر موهای زائد از هر چیزی که می تواند پوست حساس شما را تشدید کند، مانند دوش آب گرم، دوری کنید. حتی بعد از 48 ساعت، ممکن است بخواهید دمای آب را به جای گرم، ولرم نگه دارید. این موضوع به این دلیل است که می توانید از برخورد مستقیم و تحریک گرمای اضافی به نواحی تحت درمان جلوگیری کنید. اگر می توانید، دوش آب گرم خود را نیز کوتاه نگه دارید تا تحریک پوست را محدود کنید. علاوه بر دوش آب گرم، باید در چند روز اول پس از لیزر موهای زائد، از حمام و سونا داغ پرهیز نمایید.

آیا می توان بعد از لیزر موهای زائد لایه برداری کرد؟

اگرچه می‌ توانید بلافاصله بعد از لیزر موهای زائد دوش بگیرید تا زمانی که دوش آب سرد باشد، اما باید از برخی از بخش‌ های روتین دوش گرفتن معمولی خود مانند لایه‌برداری اجتناب کنید. لایه برداری ملایم همیشه راهی فوق العاده برای تقویت روتین مراقبت از پوست شما است. اما از آنجایی که نواحی تحت درمان بعد از لیزر موهای زائد می توانند بسیار حساس باشند، لایه برداری تنها منجر به تحریک پوست می شود.

دوش گرفتن قبل از لیزر موهای زائد

پیش از انجام لیزر موهای زائد بدن باید قسمت هایی که قرار است لیزر شوند به خوبی تمیز شده باشند. بنابراین قبل از لیزر کردن موهای زائد بهتر است دوش بگیرید. البته قبل از انجام لیزر نباید از مواد مرطوب کننده استفاده کنید. محصولات آرایشی مانند لوسیون، کرم، روغن یا هر چیز دیگری را قبل از انجام لیزر نباید مصرف کنید. زیرا در برخی مواقع مواد اولیه موجود در این محصولات آرایشی ممکن است پوست شما را تحت تاثیر قرار دهد. همچنین میزان شامپویی که استفاده می کنید باید به اندازه ای باشد که بدن شما بوی خوب و تازگی داشته باشد.

سخن پایانی

لیزر یک روش موثر و مقرون به صرفه است که با استقبال خوبی روبه رو شده است. بهترین مرکز لیزر در کرج به مراجعین خود توصیه می کند تا نکات قبل و بعد از لیزر را رعایت کنند. این کار باعث می شود تا به نتایج مطلوب برسند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *