همه افراد به زیبایی خود اهمیت می دهند. معمولا خانم ها بیشتر از آقایان به دنبال روش های زیباتر شدن هستند. یکی از مشکلاتی که همه خانم ها با آن دست و پنجه نرم می کنند، مسئله رشد موهای زائد است. آنها همواره به دنبال روشی امن، بدون درد و اثربخش برای خلاصی از دست این موهای ناخواسته می باشند. موهای زائد در نواحی مختلفی از بدن مانند صورت، زیر بغل، دست ها، بیکینی، شکم، پاها و … رشد می کنند. امروزه برای رفع این مشکل از روش لیزر استفاده می شود که روشی مقرون به صرفه و مطمئن می باشد. یکی از مناطقی که موهای ناخواسته در آن رشد می کنند، بیکینی است. لیزر بیکینی، به عنوان بهترین راه حل برای رفع موهای زائد این ناحیه به شمار می رود.

لیزر

لیزر بیکینی

یک روش مقرون به صرفه و بدون درد است که برای از بین بردن موهای زائد نواحی حساس بدن به کار می رود. رشد موهای زائد در این نواحی اثرات منفی بر روابط جنسی دارد. علاوه بر این، مشکلاتی مانند تعریق ایجاد می کند. افرادی که برای از بین بردن موهای زائد نواحی حساس خود از تیغ، ژیلت و… استفاده می کنند، با مسائلی مانند قرمزی پوست و جوش روبه رو می شوند. در حال حاضر بسیاری از بانوان در جهان از این نوع لیزر استفاده می کنند. علت استقبال از این روش، عدم وجود درد و اثرات طولانی مدت آن می باشد. در واقع لیزر بیکینی یک فرصت عالی برای رهایی از موهای زائد ناحیه تناسلی می باشد.

نحوه انجام لیزر بیکینی

افرادی که می خواهند لیزر بیکینی انجام دهند، در ابتدا یک کلینیک تخصصی و پزشک ماهر انتخاب کنند. قبل از انجام لیزر در مورد وضعیت عمومی خود با پزشک مشورت نمایند. در صورتی که مشکلی وجود نداشت، می توانند برای لیزر اقدام کنند. پیش از انجام لیزر، نکاتی در مورد مراقبت های قبل از لیزر ارائه می شود.
در لیزر بیکینی، پزشک یا اپراتور با استفاده از دستگاه لیزر، مقدار معینی از نور لیزر را به ناحیه موردنظر می تاباند. این پرتوها که طول موج مشخصی دارند، به رنگدانه ها و ریشه مو نفوذ کرده و موهای زائد را نابود می کنند. به این ترتیب مانع از رشد مجدد آنها می شوند. با تکرار جلسات، موهای زائد این ناحیه نازک شده و از بین می روند. هر جلسه لیزر بیکینی 10-8 دقیقه طول می کشد. کسانی که لیزر بیکینی انجام می دهند، نیازی به مراقبت درمانی شدید ندارند و با رعایت نکات بعد از لیزر می توانند به نتایج دلخواه خود

مزایای لیزر بیکینی

برای از بین بردن موهای زائد بیکینی از روش های مختلفی می توان استفاده کرد که بهترین آنها، استفاده از لیزر است.
لیزر بیکینی با دستگاه الکساندرایت موتوس دردی ندارد و آسیبی به پوست واژن و بافت های اطراف آن وارد نمی کند. با این روش می توان از شر موهای زائد و جوش های تناسلی زیر پوستی خلاص شد. ضمن اینکه با لیزر بیکینی، رشد موها کندتر و اندازه آنها نازک تر می شود. پوست ناحیه واژن افرادی که لیزر بیکینی انجام می دهند، نرم و لطیف می شود. لیزر بیکینی باعث می شود تا 90-75 درصد موهای زائد از بین بروند. علاوه بر این به جوانسازی پوست واژن هم کمک می کند. با استفاده از لیزر بیکینی، ضخامت و زبری موها و نیز موهای زیر پوستی برطرف می شوند. این روش از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری می کند.

عوارض و خطرات لیزر بیکینی

به طور کلی هر روش درمانی می تواند عوارضی داشته باشد. اما در مواردی که لیزر با استفاده از دستگاه های پیشرفته و توسط متخصص این امر در یک مکان معتبر انجام شود، مشکلی به دنبال نخواهد داشت. زمانی که لیزر بیکینی به صورت اصولی انجام می شود، خطری ندارد. در برخی موارد، کسانی که از این روش استفاده می کنند دچار خارش و قرمزی پوست می شوند. البته این عوارض بعد از چند ساعت برطرف می شوند. گاهی اوقات مهارت پایین اپراتور یا نازک بودن پوست باعث سوختگی پوست می شوند. البته این مورد نادر است.

لیزر بیکینی و سرطان؟

یکی از سوالات متقاضیان لیزر بیکینی این است که آیا این لیزر باعث سرطان می شود؟ پاسخ این سوال منفی است. در لیزر بیکینی، پرتوهای لیزر به رنگدانه ها برخورد کرده و با گرما دادن به فولیکول های مو، آنها را نابود می کنند. این پرتوها از نوع غیر یونیزه هستند و آسیببی به بافت های بدن وارد نمی کنند. بی خطر بودن پرتوهای لیزر توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تایید شده است.

آیا لیزر بیکینی موجب ناباروری افراد می شود؟

پرتوهای لیزر فقط فولیکول موهای زائد را مورد هدف قرار می دهند و به داخل بافت ها نفوذ نمی کنند. معمولا در کلینیک های لیزر مو از دستگاه هایی استفاده می شود که عمق نفوذ پرتوهای آنها بسیار کم و در حد میلی متر است. به این ترتیب لیزر بیکینی، پرتو لیزر به رحم و تخمدان ها برخورد نمی کند و موجب ناباروری نمی شود. مطالعات مختلف نشان می دهند که این پرتوها، نمی توانند وارد هیچ یک از اعضای داخلی بدن شوند و به آن آسیب وارد نمایند.

چه کارهایی را باید قبل از لیزر بیکینی انجام داد؟

1

کسانی که می خواهند لیزر بیکینی انجام دهند، از یک ماه قبل باید برای رفع موهای زائد این ناحیه از ژیلت استفاده نمایند. در این مدت باید از کندن مو، وکس و موم پرهیز کنند.

2

موهای زائد ناحیه تناسلی خود را یک روز قبل از لیزر، شیو نمایند.

3

قبل از لیزر از لوسیون ، پودر، عطر و ... استفاده نکنند.

4

در صورت حساسیت پوستی و یا هر بیماری خاصی حتما به پزشک خود اطلاع دهند.

5

از لباس زیر نخی و گشاد استفاده نمایند.

6

قبل از مراجعه، حتما حمام کنند.

7

به استخر و سونا نروند.

8

جلسات لیزر خود را کامل نمایند.

چه نکاتی را باید بعد از لیزر بیکینی رعایت نمود؟

– از لمس کردن ناحیه لیزر شده خودداری کنند.
– اگر دچار التهاب، سوزش و خارش شدید شدند به پزشک خود اطلاع دهند.
– برای پایین آوردن دمای بدن و پوست می توانند از کمپرس یخ استفاده کنند.
– بهتر است بعد از لیزر بیکینی از تیغ و شیو کردن خودداری شود. (3 روز پس از درمان می توان از تیغ استفاده کرد.)
– قبل از پایان دوره لیزر، از اپیلاسیون، کرم های موبر، الکترولیز، بلیچ و … استفاده نشود.

دلیل استفاده از لیزر بیکینی

بیکینی ، یک ناحیه حساس است و رفع موهای زائد آن دردسر زیادی به دنبال دارد. بسیاری از افراد برای از بین بردن موهای زائد بیکینی از کرم های موبر، تیغ و … استفاده می کنند. این روش ها موقتی هستند و کارایی زیادی ندارند. پس از گذشت چند روز، دوباره موهای زائد رشد می کنند. گاهی اوقات باعث ایجاد جوش های چرکی می شوند. لیزر بیکینی اثربخشی بالایی دارد و یک راه حل مناسب برای حذف موهای زائد ناحیه تناسلی می باشد. با استفاده از لیزر بیکینی، شستشوی ناحیه تناسلی راحت تر می شود و مانع از ایجاد بیماری و قارچ در این ناحیه می گردد.

تعداد جلسات لیزر بیکینی

به طور کلی، 6 جلسه برای لیزر موهای زائد کافی است. البته تعداد جلسات به عوامل مختلفی مانند نوع پوست، رنگ، حجم مو، جنس و ضخامت مو بستگی دارد. فاصله بین جلسات لیزر 1.5-1ماه است. 2 هفته بعد از اولین جلسه می توان نتایج اولیه لیزر بیکینی را مشاهده نمود. برای رسیدن به نتایج مطلوب باید جلسات درمان را کامل کرد.

آیا دختران هم می توانند لیزر بیکینی انجام دهند؟

لیزر بیکینی برای دختران جوان باید با استفاده از دستگاه های جدید و پیشرفته انجام شود. در صورتی که نکات قبل و بعد از لیزر را به خوبی رعایت نمایند، می توانند به نتایج مطلوبی دست یابند. در مورد دختران زیر 15 سال به این نکته توجه شود که با تغییرات هورمونی امکان رشد مجدد موهای زائد وجود دارد.

لیزر بیکینی بر روی دوره پریود تاثیر می گذارد؟

پاسخ این سوال منفی است. پرتوهای لیزر به سطح پوست تابیده می شوند و به عمق آن نفوذ نمی کنند. در نتیجه نمی توانند هیچ آسیبی به اعضای داخلی بدن، رحم و تخمدان های وارد کنند. همچنین تاثیری بر هورمون های زنانه ندارند. بنابراین، لیزر بیکینی تاثیری بر روی دوره پریود نمی گذارد.

هزینه لیزر بیکینی

هزینه لیزر بیکینی با توجه به عواملی مانند ضخامت مو، اندازه ناحیه موردنظر، رنگ و جنس پوست، محل کلینیک، دستمزد پزشک و تعداد جلسات تعیین می شود.
چه کسانی می توانند لیزر بیکینی انجام دهند؟
افراد با هر نوع پوستی می توانند از لیزر استفاده نمایند. با این حال ، لیزر موی زائد در مورد افرادی که پوست روشن و موی تیره دارند به خوبی پاسخ می دهد. علاوه بر این، نتایج لیزر بر روی افرادی که موهای نازک و پوست سبزه دارند هم بسیار خوب است. در مورد کسانی که موهای بلوند و قرمز دارند، لیزر تاثیری ندارد. بنابراین به آنها توصیه می شود که لیزر انجام ندهند. افرادی که سالم هستند و موهای آنها ضخیم و تیره است برای انجام لیزر بیکینی مناسب می باشند.

لیزر بدون درد بیکینی در کرج

انرژی پرتوهای لیزر در دستگاه های پیشرفته مانند الکساندرایت در یک بازه زمانی طولانی تر تقسیم می شود. این امر موجب اثربخشی بیشتر و کاهش درد می گردد. علاوه بر این، دستگاه های جدید و پیشرفته موجود در کلینیک های لیزر دارای سیستم خنک کننده هستند. این سیستم نقش مهمی در کاهش درد ایفا می کند. برای لیزر بدون درد بیکینی در کرج از دستگاه الکساندرایت استفاده می شود. برای داشتن یک تجربه دلنشین می توانید به این مرکز مراجعه نمایید.

لیزر

سوالات متداول

نمی توان گفت که این نتایج دائمی است. چرا که لیزر با تخریب فولیکول موهای زائد مانع از رشد آنها می شود. اما در مواردی که افراد دچار تغییرات هورمونی یا وزنی می شوند، امکان تولید فولیکول های جدید وجود دارد. در چنین حالتی تارهای موی جدیدی رشد می کنند. برای رفع این مشکل، کلینیک های لیزر از متقاضیانی که دوره درمان خود را کامل کرده اند می خواهند تا برای دستیابی به نتیجه بهتر و از بین بردن فولیکول های جدید، سالی یکبار مراجعه نمایند.

لیزر بیکینی باید توسط پزشک و متخصص انجام شود. در مواردی که افراد برای انجام این کار به آرایشگاه ها مراجعه می کنند، امکان انتقال این نوع بیماری ها وجود دارد.

به طور کلی، 6 جلسه برای لیزر موهای زائد کافی است. البته تعداد جلسات به عوامل مختلفی مانند نوع پوست، رنگ، حجم مو، جنس و ضخامت مو بستگی دارد. فاصله بین جلسات لیزر 1.5-1ماه است. 2 هفته بعد از اولین جلسه می توان نتایج اولیه لیزر بیکینی را مشاهده کرد. برای رسیدن به نتایج مطلوب باید جلسات درمان را کامل کرد.

به طور کلی هر روش درمانی می تواند عوارضی داشته باشد. اما در مواردی که لیزر با استفاده از دستگاه های پیشرفته و توسط متخصص این امر در یک مکان معتبر انجام شود، مشکلی به دنبال نخواهد داشت. زمانی که لیزر بیکینی به صورت اصولی انجام می شود، خطری ندارد. در برخی موارد، کسانی که از این روش استفاده می کنند دچار خارش و قرمزی پوست می شوند. البته این عوارض بعد از چند ساعت برطرف می شوند. گاهی اوقات مهارت پایین اپراتور یا نازک پودن پوست باعث سوختگی پوست می شوند. البته این مورد نادر است.

پاسخ این سوال منفی است. پرتوهای لیزر به سطح پوست تابیده می شوند و به عمق آن نفوذ نمی کنند. در نتیجه نمی توانند هیچ آسیبی به اعضای داخلی بدن، رحم و تخمدان های وارد کنند. همچنین تاثیری بر هورمون های زنانه ندارند. بنابراین، لیزر بیکینی تاثیری بر روی دوره پریود نمی گذارد.

لیزر