شفاف سازی پوست

در موضوع مراقبت از پوست، شفاف سازی پوست به فرآیندی گفته می شود که به از بین بردن سلول های مرده پوست، آلودگی و چربی از سطح پوست کمک می کند. این کار را می توان از طریق لایه برداری فیزیکی با اسکراب یا برس یا از طریق لایه برداری شیمیایی با اسیدها یا مواد دیگر انجام داد. شفاف سازی پوست همچنین می تواند از طریق استفاده از ماسک ها یا سایر روش های درمانی برای تمیز کردن عمیق منافذ و حذف ناخالصی ها نیز تلقین شود.

چگونه پوست شفافی داشته باشیم؟

روتین پاکسازی-شفاف سازی پوست باید دو بار در روز انجام شود. اگر پوست حساس یا خشکی دارید، شستن صورت دو بار در روز ممکن است دردناک باشد. اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید، باید از شوینده حاوی هیدروکسی اسید برای از بین بردن چربی اضافی استفاده کنید. در صورت استفاده از آرایش باید مطمئن شوید که صورت خود را شب قبل از رفتن به رختخواب تمیز کنید. اگر در بیرون از منزل هستید و نیاز دارید که پوست خود را تمیز کنید ، می توانید به جای آن از دستمال مرطوب بدون روغن استفاده کنید. پاکسازی بیش از حد با علائم مختلفی از جمله سفتی و خشکی مشخص می شود. برخی از افراد ممکن است متوجه شوند که دیگر نمی توانند دو بار در روز پوست خود را تمیز کنند. برای اعمال محصولات مختلف، علاوه بر آزمایش با آنها، می توان از تکنیک های مختلفی استفاده کرد. صابون های نواری به طور گسترده ای به عنوان ناسالم ترین مواد پاک کننده در نظر گرفته می شوند و باید از آنها اجتناب شود. بسیار مهم است که هنگام استفاده از مواد تمیز کننده از فرمول های ملایم که در دسترس هستند استفاده کنید. اگر قرمزی و خشکی بیش از حد پوست یا هر علامت دیگری دارید، پوست شما به وضوح تحریک شده است.

اهمیت شستشوی روزانه صورت به منظور شفاف سازی پوست

شستشوی منظم صورت یکی از مهم ترین اقداماتی است که می توانید برای حفظ سلامت پوست خود انجام دهید. توصیه متخصصان پوست این است که فقط دو بار در روز صورت خود را بشویید تا از تحریک آن جلوگیری کنید. اگر مرتباً صورت خود را بشویید، ممکن است پوستتان چرب و خشک شود. در عوض، از آب ولرم و صابون ملایم برای شستشو و خشک کردن صورت خود پس از شستن آن استفاده کنید. اگر پوست خشک یا حساسی دارید، پس از مرطوب شدن صورت خود را بشویید.

استفاده از تونر های شفاف کننده پوست به منظور پاکسازی و شفاف سازی

تونر شفاف کننده چه کاربردی دارد؟

هنگامی که پوست شما پس از یک روز طولانی آلوده شده است و نمی خواهید از پاک کننده استفاده کنید، تمیز کردن صورت خود با یک تونر بهترین گزینه است. عصاره جلبک و عصاره هسته انگور همه اجزای مهم این آرایش هستند که همچنین از پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند.

هدف استفاده از تونر شفاف سازی؛ اطمینان  پیدا کردن از خشک شدن روغن، بسته شدن منافذ و جلوگیری از ایجاد لک است. تونرهای انسدادی که حاوی بالاترین سطح الکل هستند، به دلیل داشتن الکل معمولاً نیازی به درمان ندارند. آنها اغلب ازعصاره هسته انگور یا ویتامین E تشکیل شده اند. هنگامی که تونر پاک می شود، منافذ کوچکتر ظاهر می شوند و پوست صاف تر به نظر می رسد. اگر پوست بیش از حد چرب است، ممکن است پس از شستن صورت در صبح و شب از یک تونر استفاده شود. اگر پوست در شب چرب و براق است، فقط باید از تونر برای درخشندگی آن در تمام روز استفاده کنید.

bn5

چیزی به نام درمان روزانه برای شفاف سازی پوست صورت وجود ندارد، همانطور که چیزی به نام درمان روزانه برای شفاف کردن توسط تونرهای درمانی وجود ندارد. پس از تمیز کردن پوست و استفاده از مرطوب کننده، از روتین مراقبت از پوستی که به صورت روزانه ایجاد کرده اید استفاده کنید.

بعد از اینکه صبح و عصر صورت و گردن خود را شستید، آن را به طور یکنواخت روی صورت، گردن و دکلته مالش دهید، سپس آن را به آرامی ماساژ دهید. صبح ها باید از یک مرطوب کننده طراحی شده برای روز استفاده شود. برای شفاف سازی پوست نیازی به استفاده از کرم های مرطوب کننده در شب نیست.

Clarifying Skinton یک محصول کلیروژن است که برای آکنه بزرگسالان و نوجوانان بسیار موثر است. با استفاده از این محصول می توان گرفتگی منافذ را از بین برد، اندازه منافذ را کاهش داد، قرمزی و حساسیت را کاهش داد و ناخالصی ها را حذف کرد. عصاره های گیاهی موجود در این محصول باعث کنترل آکنه می شود و به بهبود بازسازی پوست کمک می کند و ظاهری شاداب و صاف به آن می بخشد.

آیا استفاده از پاک کننده به منظور شفاف سازی پوست در صبح اشکالی دارد؟ مهم است که توجه داشته باشید که برنامه روزانه شما همیشه نحوه پاکسازی شما را تعیین نمی کند. با این حال، بهتر است پوست خود را دو بار در روز تمیز کنید – یک بار در صبح و یک بار در شب.

هرچند وقت یکبار باید از ماسک های شفاف سازی پوست استفاده کنیم؟

بهتر است یک یا دو بار در هفته از ماسک خود استفاده کنید و توصیه می کنیم تعداد دفعات استفاده از این ماسک ها بیشتر از میزان ذکر شده نباشد. اگر آکنه شدید ادامه داشت، ممکن است بخواهید از ماسک شفاف کننده خود به صورت روزانه استفاده کنید. یک ماسک شفاف کننده همچنین می تواند برای کسانی که آکنه ندارند و مایل به حفظ یک روال پوستی سالم به صورت هفتگی هستند مفید باشد. همه اینها بسنگی به نوع پوست شما دارد و بهتر است قبل از هرگونه استفاده از ماسک ها با مشاورین درمانی مرکز آویژه در تماس باشید و از راهنمایی های آنها استفاده کنید.

 

ماسک های شفاف سازی پوست به صورت روزانه روی صورت مالیده می شوند و سپس خشک می شوند. همین امر را می توان در مورد برخی از ماسک های کره ای که حاوی مواد شیمیایی خطرناک هستند نیز گفت، بنابراین باید استفاده خود را محدود کنید و مواد تشکیل دهنده را با دقت مطالعه کنید. ماسک‌های صورت مبتنی بر چای حاوی دوز بالایی از ویتامین‌ها هستند که رادیکال‌های آزاد را از پوست شما تغذیه کرده و از بین می‌برند، که باعث می‌شود در تمام طول روز به بهترین شکل ظاهر شود. به دلیل خواص طبیعی، ماسک  های صورت DIY( یا ماسک های صورتی که میتوانیم بدون نیاز به کمک پزشک از آنها استفاده کنیم) را می توان به طور منظم هر سه روز یکبار استفاده کرد. توجه به این نکته ضروری است که ماسک های صورت DIY ممکن است نتایج فوری یا طولانی مدت ارائه نکنند. به عنوان مثال، اسید سیتریک از مرکبات می تواند پوست را روشن و لایه برداری کند. اسید سیتریک می تواند پوست شما را سفید کند و اگر برای مدت طولانی روی پوست بماند باعث سوختگی پوست می شود.

در استفاده از ماسک های صورت زیاده روی نکنید

پس از پاکسازی، تونینگ و استفاده از اسانس صورت، ماسک صورت باید یک یا دو بار در هفته استفاده شود. با پاکسازی ناخالصی ها و چربی اضافی، ما به تامین یک لایه پایه آبرسانی کمک می کنیم و همچنین پوست شما را برای مزایای ماسک صورت آماده می کنیم. پس از استفاده از ماسک، قبل از شستشوی کامل، پوست را به آرامی با آب گرم بمالید تا سلول های مرده پوست از بین برود.

اگر به صورت روزانه از ماسک های صورت استفاده کنید، پوست شما مسدود و خشک می شود. استفاده از ماسک های صورت که DIY هستند، مانند ماسک های ورقه ای، یا ماسک های چای، یک بار در هفته به سلامت پوست شما کمک می کند. توصیه نمی شود آنها را هر بار بیش از 10 تا 15 دقیقه روی پوست خود بگذارید.

کرم های شفاف سازی پوست

اکثر کرم‌های شفاف‌کننده پوست حاوی مواد فعالی هستند که به شکستن سلول‌های مرده پوست، چربی‌های اضافی و سایر ناخالصی‌هایی که می‌توانند پوست را کدر و ناهموار نشان دهند، کمک می‌کنند. این محصولات با لایه برداری ملایم و پاکسازی پوست می توانند به نمایان شدن چهره ای روشن تر و درخشان تر کمک کنند.

کرم و ماسک شفاف سازی صورت: بهترین دوست جدید شما در برابر آکنه

کرم شفاف کننده صورت برای بهبود ظاهر آکنه و لک و در عین حال پاکسازی و تقویت پوست برای کمک به روشن تر و سالم تر شدن پوست طراحی شده است. ماسک شفاف سازی اکسل یک درمان هفتگی است که به شفاف شدن پوست کمک می کند و از پوست شما در برابر نور خورشید محافظت می کند.

bn4

صحبت آخر

لازم نیست نابغه باشید تا از روال مراقبتی پوست خود پیروی کنید. هر روز می‌توانید از ماسک‌هایی استفاده کنید که انواع مختلفی دارند. کارشناسان مرکز زیبایی آویژه اطلاعات لازم را برای کمک به شما در تعیین اینکه چند بار باید از ماسک استفاده کنید ارائه می دهند. استفاده از همه ماسک های صورت به صورت روزانه توصیه نمی شود. در صورت، ماسک های ساخته شده از زغال چوب و ژلاتین زمان سختی دارند. ماسک های صورت ژلاتین دار با رطوبت و مواد مغذی ساخته شده اند که باعث تحریک و تقویت رشد کلاژن، التیام پوست آسیب دیده، بهبود خاصیت ارتجاعی و افزایش حجم می شود.