پلاژن تراپی

پلاژن تراپی یکی از راه حل های زیبایی – پزشکی نوآورانه و اثبات شده بالینی برای درمان های زیبایی صورت و مجسمه سازی بدن است. از آنجایی که تعداد فزاینده‌ای از مردم به دنبال درمان‌های امن و راحت ضد پیری هستند، متخصصان مراقبت از ظاهر به دنبال فناوری‌هایی هستند که می‌توانند نتایج فوری و ماندگاری را بدست بیاورند.

پوست یکی از مهم ترین اجزای بدن انسان است که می تواند بر اثر موارد مختلفی تغییر کند، مواردی از قبیل بالا رفتن سن افراد، عدم مراقبت های پوستی، قرار گرفتن در زیر نور مستقیم آفتاب و یا حتی جوش و آکنه نیز تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی و جوان ماندن پوست افراد دارند. از این رو مشکلات پوستی و پیری پوست تاثیر مهمی بر زیبایی افراد داشته و تمام افراد در سرتاسر دنیا و با هر شرایط مالی و اجتماعی برنامه های خاصی برای رسیدگی به پوست خود دارند؛ همچنین در طی این سال ها روش های درمانی بسیار زیادی در دنیا ایجاد شده که به ترمیم و جوانسازی پوست افراد کمک زیادی می کند از جمله ی این روش ها پلاژن تراپی می باشد.

پلاژن تراپی چیست؟

پلاژن تراپی در وافع به فرآیندی گفته می شود، که با استفاده از دستگاهی به نام پلاژن به پاک سازی و همچنین جوانسازی پوست کمک می‌کند و به نوعی دیگر از فرآیند امنی در ارتباط با زیبایی درمانی نیز گفته می‌شود. در این روش با برخورد امواج رادیویی پر سرعت موج کوتاه، پوست صورت شما را فعال و تحریک می‌کند. در این روش افراد به دلیل استفاده از سری، درد کمتری را حس می‌کنند. در طی این فرایند از قرص های مخصوصی به نام قرص‌های پلاژن استفاده می‌شود.

کاربرد های پلاژن تراپی

مشکلات پوستی برای هر فردی متفاوت بوده و پوست هر فردی با دیگری نیز فرق دارد، از آنجایی که در این شیوه ی درمانی پوست بدن یا صورت انسان لایه برداری می شود و پوست های مرده از بین می روند، می توان برای درمان بسیاری از موارد از این روش استفاده کرد. از جمله موارد استفاده از پلاژن تراپی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای جوانسازی پوست و از بین بردن لک های مختلف صورت.
  • افرادی که به دلیل افزایش سن، صورتشان دچار چین و چروک شده است، می توانند از شیوه پلاژن استفاده کنند.
  • افرادی که دچار جوش های مختلف می شوند نیز می توانند از این روش برای بهبود جوش ها و جای جوش های خود استفاده کنند. پوستی که بر اثر بارداری یا کاهش و اضافه وزن دچار افتادگی پوست شده است نیز با روش پلاژن درمان می شود.
  • تمامیِ این موارد تاثیرات استفاده از شیوه های پلاژن می باشد.

روش پلاژن تراپی

این شیوه درمانی قادر است تنها به کمک 3 مرحله، شما را از شر بسیاری از مشکلات پوستی مانند چین و چروک، افتادگی، جای زخم و جوش و … خلاص کند. همه این مراحل ظرف 20-30 دقیقه انجام می‌شوند:

اعمال گرما به پوست

انرژی حاصل از دستگاه پلاژن باعث گرم شدن لایه‌های بافت چربی می‌شود. این حرارت موجب سوخت و ساز سلول‌های چربی شده و به عبارتی چربی‌ها را آب می‌کند. سپس مایعات حاصل از تجزیه چربی به درون ماتریکس سلولی تخلیه خواهد شد.

توزیع مساوی چربی در اندام

چربی آب شده علاوه بر اینکه موجب روشن‌تر شدن پوست ناحیه می‌شود، به عنوان سوخت نیز مورد استفاده قرار گرفته و از بدن دفع می‌شود. در واقع، دفعات بعدی که ورزش می‌کنید بدنتان از این چربی آب شده به عنوان انرژی استفاده می‌کند. این باعث می‌شود تا از انباشت سلول‌های چربی در یک ناحیه جلوگیری شده و سلولیت رفع شود.

سفت کردن و فرم دهی به اندام

اگر فکر می‌کنید که آب کردن چربی تنها کاری است که انرژی حاصل از دستگاه پلاژن می‌تواند انجام ‌دهد، در اشتباه هستید! انرژی حاصل از این دستگاه باعث گرم شدن فیبرهای کلاژن موجود در اعماق پوست شده و آن‌ها را منقبض می‌کند. این روند پوست را بلافاصله صاف و سفت کرده و اثر آن برای مدت طولانی باقی خواهد ماند. بنابراین می‌تواند به راحتی به اندام فرم داده و حتی صورت را زاویه دار کند.

مزایای پلاژن تراپی

یکی از مهم ترین کاربرد ها و مزیت های این روش، خارج کردن و کاهش چربی های زیرپوستی است. سلول های زیر پوستی در قسمت پوست صورت ممکن است در اثر اتفاقات و حوادث مختلفی دچار التهاب شده و باعث چاقی صورت شوند. با استفاده از این روش می توان چاقی صورت را کنترل کرده و آن را به حداقل رساند.

همانطوری که قبلا نیز گفتیم، با افزایش سن ممکن است چین و چروک های پوستی افزایش پیدا کند. یکی از بهترین روش ها برای کاهش چین و چروک های پوستی، روش پلاژن تراپی است.

محکم کردن و افزایش الاستیسیته پوست صورت یکی دیگر از مهم ترین مزایای این روش است. افزایش الاستیسیته و خاصیت کشسانی پوست، می تواند چین و چروک های پوستی را از بین برده و پوست شادابی را برای شما فراهم سازد.

عوارض پلاژن تراپی

این روش کاملاً امن بوده و در حین آن هیچگونه درد شدید و خونریزی حس نخواهید کرد. معمولاً احساسی که افراد در حین درمان دارند تلفیقی از گرما و لرزش دستگاه روی پوست است. به طور کلی، پلاژن‌تراپی یک روش بسیار بی‌خطر و کم ریسک است؛ اما ممکن است عوارض زیر را برای برخی افراد به همراه داشته باشد:

  • درد موضعی و گذرا
  • قرمزی بیش از حد پوست
  • تورم بیش از حد
  • آسیب به بافت طبیعی پوست (پوسته پوسته شدن، تاول و سوختگی)
  • حساس شدن پوست
  • بر هم خوردن تعادل رنگدانه های پوستی
  • کبودی
  • جوش زدن موقتی‌ پوست

از آنجایی که بروز موارد بالا بسیار نادر است، در صورت مشاهده هر یک باید با متخصص مربوطه مشورت کنید. اما معمولاً عوارض موقتی این روش مانند قرمزی، حساسیت، کبودی و تورم طی 2 تا 5 روز کاملاً برطرف خواهند شد.

محبوبیت دستگاه پلاژن

این متد درمانی – زیبایی روشی مدرن و جدید است و افرادی که این روش جوانسازی را آزموده اند، دلایل متعددی را برای پذیرش آن به عنوان یک روش منحصر به فرد ابراز کرده اند. از جمله:

نتایج درمان به قدری فوری و قابل توجه هستند که پس از اولین جلسه، متوجه نتایج آن می شوید.
این روش آرامش بخش است و درد چندانی ندارد.

اکسیژن رسانی به صورت طبیعی و از درون انجام می شود.
مواد تزریقی در پلاژن تراپی طبیعی و قوی هستند.

در طولانی مدت باعث بهبود بافت و ظاهر پوست می شود.
مطالعات پزشکی از این روش حمایت می کند.

برای هر نوع پوستی مناسب است.
برای صورت و بدن قابل استفاده است.

مراقبت های بعد از پلاژن تراپی

یکی از نکات مهمی که باید قبل و بعد از انجام این روش به آن توجه داشته باشید جلوگیری از آفتاب      سوختگی پوست است. به همین دلیل لازم است هم قبل از پلاژن‌تراپی و هم بعد از آن از یک ضد آفتاب موثر و باکیفیت استفاده کنید. همچنین در صورت تمایل به برنزه کردن بدن، این کار را به بعداً موکول کنید. نکته قابل توجه دیگر این است که اگر باردار یا شیرده هستید، این روش برای شما مناسب نخواهد بود.

در خصوص مراقبت های بعد از پلاژن تراپی باید بگوییم که این روش هیچگونه دوره نقاهت ندارد و شما می‌توانید پس از هر جلسه درمانی فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرید.

بعلاوه، لازم است بعد از انجام این روش نکات زیر را رعایت کنید تا بهترین نتیجه را از پلاژن‌تراپی بگیرید:

قبل از خروج از خانه حتماً ضد آفتاب بزنید. دقت کنید که ضد آفتاب مناسب نوع پوستتان بوده و از  SPF کافی برخوردار باشد.

از قرار دادن ناحیه تحت درمان در معرض گرما و اشعه UV خودداری کنید.

در صورت کبودی، داغی و قرمزی زیاد پوست، می‌توانید از کمپرس سرد برای تسکین آن استفاده کنید.

توصیه می‌شود تا 24 ساعت بعد از پلاژن تراپی صورت، آرایش نکنید.

bn5

سوالات متداول در انجام پلاژن تراپی

پلاژن تراپی با تزریق پلاژن به پوست انجام می‌شود. پلاژن به صورت تزریقی و به کمک سوزن در نواحی نیازمند پوست تزریق می‌شود.

نتیجه این عمل در عرض چند هفته پس از انجام روش مشخص می‌شود و معمولاً به مدت چند ماه پایداری دارد.

این خدمات زیبایی برای رفع نواقص پوستی مانند چین و چروک، لک‌های قهوه‌ای، نمای کلی پوست و کاهش نمای باریکی‌های پوستی مناسب است.

این عمل برای بیشتر افراد مناسب است، اما برای افرادی که دچار آسیب پوستی، حساسیت به مواد شیمیایی یا مشکلات پزشکی دیگر هستند، توصیه نمی‌شود.

بعضی از مشکلات ممکن است شامل تورم، درد، خارش، نقاط قرمز و حساسیت به پلاژن باشند.

مقدار پلاژن برای هر فرد متفاوت است و به میزان نیاز و نوع نواقص پوستی مشتری بستگی دارد.

تعداد جلسات مورد نیاز برای دستیابی به نتیجه مطلوب به نوع نواقص پوستی و میزان پلاژن استفاده شده بستگی دارد.

پس از پلاژن تراپی، بهتر است از ضد آفتاب استفاده کنید و برای دوری از عفونت، نیاز به مراقبت‌های خاصی دارید. همچنین باید از مصرف الکل و داروهای خاص پرهیز کنید و برای حفظ پوست سالم، به مراقبت‌های پوستی منظم نیاز دارید. که متخصصین آویژه در این زمینه کاملا شما را راهنمایی میکنند.

bn4

قیمت پلاژن تراپی

همانطور که دیدیم، پلاژن تراپی یک تکنولوژی جدید و کارآمد برای درمان طیف وسیعی از مشکلات پوستی است. با این حال، نتیجه‌ای که از انجام آن می‌گیرید کاملاً به متخصصی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. بنابراین برای انجام این روش حتماً به یک متخصص معتبر مراجعه کنید. برای اطلاع از قیمت پلاژن تراپی میتوانید با مشاوران کلینیک زیبایی آویژه تماس بگیرید.