هایفوتراپی

هایفو تراپی یک درمان زیبایی نسبتاً جدید برای سفت کردن پوست است که برخی آن را جایگزینی غیرتهاجمی و بدون درد برای لیفت صورت می دانند. این درمان از انرژی اولتراسوند برای تشویق تولید کلاژن استفاده می کند که منجر به سفت تر شدن پوست می شود. HIFU بیشتر به دلیل استفاده از آن در درمان تومورها شناخته شده است. اولین استفاده گزارش شده از HIFU تراپی برای استفاده زیبایی شناختی در سال 2008 منبع معتبر بود.

هایفو تراپی سپس توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) در سال 2009 برای لیفت ابرو تایید شد. این دستگاه همچنین توسط FDA در سال 2014 برای بهبود خطوط و چین و چروک های بالای سینه و گردن (دکلته) پاکسازی شد. طبق گزارش انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا، محبوبیت روش های غیرجراحی در سال 2017 تا 4.2 درصد افزایش یافته است.

چندین آزمایش بالینی کوچک نشان داده اند که این درمان برای لیفت صورت و رفع چین و چروک ایمن و موثر است. افراد توانستند نتایج را در چند ماه پس از درمان، بدون خطرات مرتبط با جراحی مشاهده کنند. در حالی که این روش برای جوانسازی کلی صورت، لیفتینگ، سفت کردن، و کانتورینگ بدن نیز استفاده می شود، این موارد به عنوان کاربردهای “خارج از برچسب” برای هایفو در نظر گرفته می شوند، به این معنی که FDA هنوز HIFU را برای این اهداف تایید نکرده است.

تاکنون مشخص شده است که  هایفو تراپی یک درمان امیدوارکننده است که می تواند جایگزین لیفت صورت شود، به خصوص در افراد جوان تر که نمی خواهند خطرات و زمان بهبودی مرتبط با جراحی را داشته باشند. این درمان‌های کمتر تهاجمی دوره نقاهت کوتاه‌تری نسبت به گزینه‌های جراحی دارند، اما نتایجی که ارائه می‌دهند چندان چشمگیر نیستند و به همان اندازه دوام ندارند. به همین دلیل، متخصصان پوست هایفوتراپی تراپی را فقط برای علائم خفیف تا متوسط ​​یا اولیه پیری توصیه می کنند. این درمان برای افرادی که دارای موارد شدیدتر افتادگی پوست هستند به خوبی کار نمی کند. این عکل از امواج فراصوت برای ایجاد گرما در سطح عمیق پوست استفاده می کند. این گرما به سلول های هدف پوست آسیب می رساند و باعث می شود بدن برای ترمیم آنها تلاش کند. برای انجام این کار، بدن کلاژن تولید می کند تا به رشد مجدد سلول کمک کند. کلاژن ماده ای در پوست است که به آن ساختار و خاصیت ارتجاعی می بخشد.

طبق گفته هیئت جراحی زیبایی آمریکا، درمان‌های اولتراسوند غیرجراحی مانند  HIFUتراپی می‌توانند:

  • پوست گردن را سفت کنند.
  • ظاهر جول ها را کاهش دهند.
  • افتادگی پلک یا ابرو را از بین ببرند.
  • چین و چروک های صاف روی صورت را حذف کنند.
  • پوست سینه را صاف و سفت کنند.

نوع سونوگرافی که در این روش استفاده می شود با سونوگرافی که پزشکان برای تصویربرداری پزشکی استفاده می کنند متفاوت است. این درمان از امواج با انرژی بالا برای هدف قرار دادن مناطق خاصی از بدن استفاده می کند. متخصصان همچنین از  هایفو تراپی برای درمان تومورها در جلسات بسیار طولانی تر و شدیدتر استفاده می کنند که می تواند تا 3 ساعت در اسکنر MRI طول بکشد.

bn5

هایفو چیست؟

سونوگرافی متمرکز با شدت بالا ( هایفو تراپی) یک درمان زیبایی-غیرجراحی سفت کننده پوست است. این روش برای درمان پیری صورت، چین و چروک های گردن و بالای سینه و لیفت ابرو استفاده می شود. یکی از دلایل اصلی محبوبیت روزافزون آن این است که نتیجه این درمان تقریباً شبیه لیفت صورت است که یک درمان جراحی است. این اسکین تراپی کارآمد و ماندگاری بالایی دارد. این عمل یک روش درمانی برای ناحیه های مختلف پوستی است که از امواج اولتراسوند برای ایجاد واکنش در لایه های عمیق پوست بدون آسیب رساندن به لایه بالایی استفاده می کند. گرمای تولید شده از طریق دستگاه هایفو سلول های هدف را از بین می برد و سپس به طور طبیعی توسط بدن ترمیم می شوند. در حالی که بدن سلول ها را ترمیم می کند، کلاژن تولید می شود که بیشتر به رشد مجدد سلول ها کمک می کند.

روش انجام هایفوتراپی

هایفوتراپی پوست یک فرایند غیرجراحی و غیرتهاجمی است که برای بهبود ظاهر پوست صورت، گردن، دستگاه های تناسلی و دیگر بخش های بدن انجام می شود. در این روش از امواج فراصوت با فرکانس بالا استفاده می شود تا باعث تحریک تولید کلاژن در پوست شود و پوست را بهبود بخشد.

روش انجام هایفوتراپی پوست به صورت زیر است:

1. پیش از شروع فرایند، پوست باید تمیز و خالی از هر گونه آرایش، روغن یا لوسیون باشد.

2. تختی مناسب برای فرایند باید تعیین شود. برای هایفوتراپی پوست، فرد باید در حالت خواب یا نشسته باشد.

3. پس از آماده سازی پوست، دستگاه هایفوتراپی پوست بر روی پوست قرار می گیرد و موج های فراصوت از طریق آن به پوست انتقال می یابد.

فواید هایفوتراپی پوست

همانطور که گفته شد، درمان سفت کردن پوست با از هایفوتراپی یک درمان غیر جراحی است و بنابراین نیازی به سوزن ندارد. مزایای بسیاری در استفاده از HIFU تراپی پوست وجود دارد. این روش به دلیل نتایج دقیقی که بدست آورده است بر روی یک ناحیه خاص متمرکز می شود و آن را هدف قرار می دهد ولی بر بالاترین لایه پوست تأثیر نمی گذارد.

این روش کاملا ایمن است و از تمام دستورالعمل های FDA پیروی می کند.

سفت شدن پوست از طریق امواج فراصوت متمرکز نسبت به سایر جراحی ها و درمان های زیبایی بسیار کمتر است.

این درمان عوارض جانبی ندارد و معمولا در کمتر از یک ساعت بسته می شود.

بیماران می توانند تقریباً یک سال از نتایج این درمان لذت ببرند.

درمان سفت کردن پوست صورت با این درمان اثرات لیفت صورت را به همراه دارد. علاوه بر آن، هیچ بهبودی یا توقفی برای این درمان وجود ندارد. این کار به هیچ سوزن یا تجهیزات جراحی دیگری نیاز ندارد و همچنین نیازی به زمان آماده سازی ندارد.

مزایای سونوگرافی متمرکز یا هایفو تراپی

طبق گزارش انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا (ASAPS)، هایفو و سایر جایگزین های غیرجراحی برای لیفت صورت طی چند سال اخیر محبوبیت زیادی را تجربه کرده اند. تعداد کل عمل های انجام شده بین سال های 2012 تا 2017  64.8 درصد افزایش یافته است. کاهش چین و چروک، بلند کردن گونه ها، ابروها و پلک ها، تقویت خط فک، سفت شدن دکلته و صاف کردن پوست از مهم ترین فوایدی است که این درمان در اختیار ما قرار می دهد.

 

یک مطالعه در سال 2017 با مشارکت 32 نفر نشان داد که این عمل به طور قابل توجهی خاصیت ارتجاعی پوست گونه ها، پایین شکم و ران ها را پس از 12 هفته بهبود می بخشد. در یک مطالعه بزرگتر روی 93 نفر، 66 درصد از افرادی که تحت درمان با این روش قرار گرفتند، بعد از 90 روز بهبودی در ظاهر صورت و گردن خود احساس کردند.

زمان ظاهر شدن اثرات اصلی فرآیندهای فشیال

لیفت صورت هایفو در مقابل روش های سنتی لیفتینگ پوست

لیفت صورت سنتی یک عمل زیبایی است که در آن جراح ظاهر صورت بیماران را تغییر می دهد.

هدف این است که با تنظیم و برداشتن بخش‌هایی از پوست و بافت ماهیچه‌ای صورت و گردن، چهره را جوان‌تر نشان دهیم.

قبل از شروع عمل، بیمار تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرد تا دردی که اغلب بخشی از عمل است بی حس شود.

علیرغم تحولات اخیر در آن زمینه، مردم همچنان «زیر چاقو» می روند زیرا نتایج آن نسبتاً «دائمی» است.

این علیرغم خطرات و احتمال باقی ماندن عوارض پزشکی و اسکارهایی است که بهبودی آنها به زمان بیشتری نیاز دارد.

لیفت صورت سنتی نیز بسیار گران است و نتایج آن همیشه طبیعی نیست.

فیس لیفت HIFU کمی بیش از یک دهه پیش ساخته شد.

این شامل استفاده از انرژی اولتراسوند یا پرتوهای لیزر برای تحریک تولید کلاژن طبیعی در بدن است.

این تولید کلاژن باعث می شود پوست اطراف صورت سفت تر و انعطاف پذیرتر شود.

یکی از دلایل محبوبیت آن این است که از منابع طبیعی بدن استفاده می کند.

این بدان معناست که نیازی به جراحی نیست و بنابراین نیازی به بهبود و بهبودی نیست.

علاوه بر این، این یک روش طبیعی است، بنابراین مشتریان فقط شبیه یک نسخه پیشرفته از خودشان هستند.

عوارض هایفو تراپی

ممکن است در حین عمل هایفو تراپی ناراحتی جزئی داشته باشید. برخی افراد آن را به عنوان پالس های الکتریکی کوچک یا احساس خاردار خفیف توصیف می کنند. اگر نگران درد هستید، پزشک ممکن است مصرف استامینوفن (تیلنول) یا یک داروی ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAID) مانند ایبوپروفن (ادویل) را قبل از درمان پیشنهاد کند. بلافاصله پس از درمان، ممکن است قرمزی یا تورم خفیفی را تجربه کنید که به تدریج طی چند ساعت آینده کاهش می یابد. قرمزی یا تورم خفیف ممکن است رخ دهد، اما باید به سرعت فروکش کند. احساس سوزن سوزن شدن خفیف در ناحیه تحت درمان ممکن است برای چند هفته ادامه داشته باشد. به ندرت ممکن است بی حسی یا کبودی موقتی را تجربه کنید، اما این عوارض معمولا پس از چند روز از بین می روند.

bn7

هایفو تراپی عمل صورت

قبل از انجام روش هایفو نیازی به آمادگی خاصی نیست. قبل از درمان باید تمام لوازم آرایش و مراقبت از پوست را از ناحیه مورد نظر پاک کنید. در اینجا چیزی است که باید در قرار ملاقات خود انتظار داشته باشید:

یک پزشک یا تکنسین ابتدا ناحیه مورد نظر را تمیز می کند.

ممکن است قبل از شروع از کرم بی حس کننده موضعی استفاده کنند.

سپس پزشک یا تکنسین از ژل اولتراسوند استفاده می کند.

دستگاه هایفو روی پوست قرار می گیرد.

با استفاده از نمایشگر اولتراسوند، پزشک یا تکنسین دستگاه را روی تنظیمات مناسب تنظیم می کند.

سپس انرژی اولتراسوند در پالس های کوتاه به مدت تقریباً 30 تا 90 دقیقه به ناحیه مورد نظر ارسال می شود.

دستگاه حذف می شود.

در صورت نیاز به درمان های اضافی، درمان بعدی را برنامه ریزی خواهید کرد.

در حالی که انرژی اولتراسوند اعمال می شود، ممکن است گرما و سوزن سوزن شدن را احساس کنید. اگر آزاردهنده است می توانید از داروی مسکن استفاده کنید.

شما می توانید بلافاصله پس از انجام عمل به خانه بروید و فعالیت های عادی روزانه خود را از سر بگیرید.

علت انواع جوش‌های صورت
bn4

قیمت هایفو تراپی پوست

هایفو تراپی برای عوارض جانبی صورت اگر توسط یک متخصص آموزش دیده و واجد شرایط انجام شود، هایفو بسیار ایمن در نظر گرفته می شود. بهترین بخش در مورد این درمان این است که شما می توانید بلافاصله پس از خروج از مطب ارائه دهنده، فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید. این عمل روشی ایمن، موثر و غیرتهاجمی برای سفت کردن پوست صورت است. مزایای آن نسبت به لیفت صورت جراحی به سختی قابل انکار است. هیچ برشی، جای زخم و زمان استراحت یا بهبودی لازم نیست. هایفو همچنین هزینه کمتری نسبت به لیفت صورت دارد. اکثر مردم نتایج کامل را سه ماه پس از درمان نهایی خود مشاهده می کنند.اگر به دنبال درمانی سریع، بدون درد و امن هستید، این درمان یک گزینه عالی در مقایسه با لیفت صورت جراحی است و قیمت مقرون به صرفه تری دارد. البته، این درمان یک درمان معجزه آسا برای پیری نیست. این روش برای بیمارانی که شلی پوست خفیف تا متوسط ​​دارند مناسب است، و ممکن است نیاز داشته باشید که این روش در یک تا دو سال با شروع روند طبیعی پیری تکرار شود. برای اطلاع از قیمت هایفو تراپی پوست و همچنین جهت مشاوره میتوانید با متخصصین پوست آویژه در ارتباط باشید.