سابسیژن

سابسیژن یک روش جراحی جزئی در مطب است که برای درمان اسکار آکنه استفاده می شود. این شامل وارد کردن یک سوزن کوچک در پوست شما برای رها شدن اسکار آکنه از بافت زیرین است. این اجازه می دهد تا پوست شما بلند شود و ظاهر اسکار آکنه را کاهش دهد. در این مقاله، ما نگاهی دقیق‌تر خواهیم داشت به اینکه سابسیژن چیست، در صورت انجام این درمان چه انتظاراتی می‌توانید داشته باشید و هزینه آن چقدر است.

سابسیشن چیست و چه کاربردی دارد؟

این روش یک تکنیک جراحی بدون برش است. می توان از آن برای بهبود ظاهر موارد زیر استفاده کرد:

  • زخم ها
  • چین و چروک
  • سلولیت

اگرچه سابسیژن اغلب برای درمان اسکار آکنه استفاده می‌شود، اما ممکن است به کاهش زخم‌های ناشی از شرایط دیگر نیز کمک کند، مانند:

  • آبله مرغان
  • عمل جراحی

با این روش، متخصص پوست یک سوزن زیرپوستی را مستقیماً در زیر اسکار وارد پوست شما می کند. سوزن برای شل کردن و شکستن الیافی که جای زخم را به بافت زیر آن متصل می کند استفاده می شود. این فرآیند نه تنها به برداشتن اسکار افسرده کمک می کند، بلکه باعث آزاد شدن کلاژن در محل قرار دادن سوزن می شود. هم برداشتن جای زخم و هم آزادسازی کلاژن می تواند به کاهش ظاهر اسکار کمک کند. این روش معمولاً سه تا شش بار با حداقل 4 هفته بین هر درمان تکرار می شود.

سابسیژن برای همه انواع اسکار آکنه مناسب نیست. به عنوان مثال، ممکن است در درمان اسکارهای برجسته (هیپرتروفیک) و اسکارهای کلوئید مفید نباشد.

افرادی که رتینوئیدهای خوراکی مصرف می‌کنند و با شرایط زیر زندگی می‌کنند ممکن است نسبت به این روش هشدار داده شوند:

  • اختلالات لخته شدن خون
  • عفونت های باکتریایی یا ویروسی
  • آکنه فعلی یا فعال

سابسیژن و درمان جوش

در حالی که تحقیقات زیادی در مورد اثربخشی سابسیژن وجود ندارد، طبق یک بررسی تحقیقی در سال 2010، برخی از مطالعات نشان می‌دهند که می‌تواند به طور دائمی اسکار آکنه را بهبود بخشد.

یک مطالعه کوچک در سال 2005، استفاده از سابسیژن را برای درمان اسکارهای آکنه در میان 40 شرکت‌کننده بررسی کرد. محققان گزارش دادند که اگرچه جای زخم به طور کامل بهبود نیافته است، 90 درصد از بیماران بهبودی در ظاهر اسکار خود را گزارش کردند. سپس، یک مطالعه کوچک در سال 2016، سه درمان اسکار آکنه را در بین 45 شرکت‌کننده مقایسه کرد. این سه درمان شامل:

  • سابسیشن
  • غلتک های درما
  • لیزر فرکشنال CO2

از بین سه درمانی که مورد آزمایش قرار گرفتند، پزشکان سابسیژن را به عنوان موفق‌ترین درمان ارزیابی کردند. سابسیژن یک گزینه موثر و مقرون به صرفه برای کاهش ظاهر اسکار آکنه است.

مزایای سابسیژن تراپی

معمولاً در کلینیک یا مطب پوست انجام می شود. این متد به عنوان یک روش سرپایی انجام می شود، به این معنی که پس از پایان عمل در بیمارستان بستری نخواهید شد.

متخصص پوست شما مراحل لازم را قبل از انجام عمل توضیح می دهد.

قبل از شروع عمل، متخصص پوست ناحیه اطراف جای زخم شما را تمیز می کند. آنها همچنین از یک بی حس کننده موضعی برای یخ زدن و بی حس کردن پوست شما استفاده می کنند، بنابراین در طول عمل احساس درد نخواهید کرد.

سپس متخصص پوست یک سوزن را به صورت افقی در پوست شما، زیر جای زخم وارد می کند.

سپس به آرامی سوزن را از سمتی به سمت دیگر زیر اسکار حرکت می دهند تا به رها شدن جای زخم از بافت زیرین کمک کنند. ممکن است با شکسته شدن الیاف پوست خود متوجه صدای خمیدگی نرمی شوید.

این فرآیند بسته به اندازه و شکل اسکار ممکن است تکرار شود. پس از پایان عمل، فشار دستی یا یخ روی محل زخم اعمال می شود. این به کاهش خونریزی و التهاب کمک می کند.

عوارض احتمالی سابسیژن

پس از عمل، نه تنها درد، بلکه تورم و کبودی در محل تزریق کاملاً رایج است. عوارض جانبی کمتر شایع سابسیژن ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • عفونت در داخل یا اطراف محل تزریق
  • تغییر رنگ پوست
  • آسیب به اعصاب یا عروق خونی اطراف اسکار
bn5

مدت درمان اسکار با سابسیژن

درد، تورم و کبودی معمولاً 1 تا 2 هفته طول می کشد تا بهبود یابد. متخصص پوست ممکن است یک آنتی بیوتیک یا ضد التهاب برای کمک به روند بهبودی تجویز کند.

تعداد جلسات درمانی که نیاز دارید به شدت اسکار و همچنین توانایی بدن شما برای تشکیل بافت اسکار بستگی دارد. ممکن است چند ماه طول بکشد تا جای زخم کمتر دیده شود.

هزینه سابسیژن به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله کلینیکی که انتخاب کرده اید و تعداد جلساتی که برای کمک به کاهش ظاهر اسکار یا اسکار شما نیاز دارید.

چه چیز هایی به سابسیژن کمک مبکند؟

سابسیژن اغلب در کنار سایر درمان های پزشکی برای کاهش ظاهر اسکار توصیه می شود. این درمان ها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

رتینوئیدهای موضعی

این کرم‌های تجویزی که حاوی ویتامین A هستند، می‌توانند به صاف کردن ظاهر جای زخم کمک کنند.

میکرونیدلینگ

این روش در مطب از سوزن های ریز برای تحریک تولید کلاژن استفاده می کند.

درم ابریژن

این تکنیک شامل استفاده از یک برس سیمی برای لایه برداری بالای لایه پوست شما است. روی اسکارهای کم عمق بیشترین تاثیر را دارد.

لیزر درمانی

این درمان شامل استفاده از لیزر برای برداشتن بالاترین لایه پوست و التیام جای زخم است.

لایه برداری شیمیایی

لایه برداری شیمیایی همچنین با از بین بردن لایه بالایی پوست، جای زخم را بهبود می بخشد.

bn4

مراقبت های بعد از سابسیژن

به مدت 1 هفته پس از عمل، ورزش شدید انجام نمی شود

تا 72 ساعت پس از عمل از مصرف هرگونه داروی رقیق کننده خون مانند ایبوپروفن و آسپرین خودداری کنید.

در 24 ساعت اول پس از عمل از خوردن و نوشیدنی گرم (در دمای گرم) خودداری کنید.

پانسمان را روی زخم محل ورود به مدت 24 ساعت نگه دارید. در صورت لزوم تغییر دهید.

به مدت 1 هفته پس از عمل از اعمال فشار، تنش یا شستن شدید صورت خودداری کنید.

سوالات متداول سابسیژن تراپی

بله، درمان سابسیژن تراپی برای زیبایی به کمک روش‌های مختلفی از جمله درمان‌های لیزری و تزریقی می‌تواند مؤثر باشد.

بله، اگر این درمان توسط متخصصین مجرب و با استفاده از تجهیزات پزشکی مناسب انجام شود، سابسیژن تراپی برای زیبایی امن است.

بهترین انتخاب برای سابسیژن تراپی برای زیبایی، متخصصین مجرب و معتبر در زمینه‌های مختلفی از جمله جراحی پلاستیک، پوست و مو، روان‌شناسی و تغذیه است.

افرادی که دارای بیماری‌هایی مانند بیماری‌های پوستی، عفونت‌ها، بیماری‌های قلبی و عروقی هستند نباید این درمان را انجام دهند.

هزینه سابسیژن تراپی برای زیبایی بستگی به نوع درمان و میزان نیاز بیمار دارد. برای اطلاع از میزان هزینه درمان با مشاوران زیبایی آویژه تماس بگیرید.

فشیال انواع جوش‌های صورت