اکسیژن تراپی

اکسیژن تراپی چیست؟

همه ما می دانیم که اکسیژن یک عنصر حیاتی برای سلامتی و تندرستی انسان هاست. اما هوایی که تنفس می کنیم تنها حدود 21 درصد اکسیژن دارد، بقیه بیشتر آن نیتروژن است. این برای زنده بودن ما انسان ها کافی است، اما وقتی پوست خود را در معرض سطوح بالاتری از اکسیژن قرار می دهیم، از فواید زیادتری بهره مند می شویم.

اول از همه، باید بدانیم که اکسیژن رسانی باعث تحریک تولید کلاژن در پوست ما می شود. کلاژن، پروتئینی است که خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست را افزایش می دهد، بنابراین پوست صاف و جوان تر به نظر می رسد. اکسیژن تراپی در چند سال گذشته در صنعت زیبایی مورد توجه قرار گرفته است، زیرا به عنوان یک درمان مراقبت از پوست بسیار مفید شناخته شده است. این فرآیند شامل چندین مرحله است، اما عمدتاً بر استفاده از دستگاهی برای رساندن جریان ثابت و تحت فشار 90 تا 95 درصدی اکسیژن خالص به طور مستقیم به پوست تمرکز دارد. پس از تزریق اکسیژن به پوست، سرم‌ها و یا کرم‌های مناسب با نوع پوست استفاده می‌شود و از توانایی پوست برای جذب محصول با کیفیت بالا مستقیماً پس از اکسیژن‌ رسانی صورت استفاده می‌شود.

فواید اکسیژن تراپی

خواص اکسیژن از طریق پوست جذب می شود. تحت شرایط مناسب، اکسیژنی که به صورت موضعی روی پوست اعمال می شود، در بافت پوست پخش می شود، سرعت بهبودی را افزایش می دهد و خطوط و چین و چروک را کاهش می دهد. بنابراین، سوالی که باقی می ماند این است که اکسیژن چه زمانی و چگونه به پوست شما کمک می کند!؟

در اینکه اکسیژن باعث ایجاد پوستی سالم و زیبا، بهبود زخم و کند کردن پیری می شود، شکی وجود ندارد. وقتی این عنصر از طریق جریان خون به صورت و پوست شما می رسد، این کار را به طور طبیعی انجام می دهد و هرچه اکسیژن بیشتری در خون شما وجود داشته باشد، بقیه بدن شما بیشتر از آن سود می برند. وقتی فشار هوا افزایش می یابد، در واحد حجم، اکسیژن بیشتری تنفس می کنید و این باعث افزایش اکسیژن رسانی به بافت های شما می شود که باعث بهبودی می شود.

1- تقویت سیستم ایمنی پوست:

با افزایش سطح اکسیژن در پوست، سیستم ایمنی پوست شما تقویت می‌شود و احتمال شکستن آکنه‌ها و لک‌های پوستی کمتر می‌شود.

2- افزایش تولید کلاژن:

اکسیژن تراپی بهبود چربی خون و تغذیه بافت‌های پوستی شما کمک کرده و تولید کلاژن را افزایش می‌دهد. این بهبود تولید کلاژن می‌تواند پوست شما را جوانتر و سفتتر کند.

3- بهبود وضعیت پوست خشک:

اکسیژن تراپی به پوست شما کمک می‌کند تا رطوبت مناسب را دریافت کند، رنگ پوست را بهبود بخشد و خشکی و آسیب‌های پوست را کاهش دهد.

4- بهبود رنگ پوست:

اکسیژن تراپی می‌تواند رنگ پوست شما را بهبود دهد و باعث شود پوستتان براق تر و شاداب تر به نظر برسد.

به طور کلی، اکسیژن تراپی یک روش طبیعی و بدون عوارض جانبی مهم است که می‌تواند به بهبود پوست شما کمک کند. با این حال، بهتر است قبل از استفاده از هر درمانی با پزشک خود مشورت کنید.

عوارض احتمالی اکسیژن تراپی

اکسیژن تراپی یا همچنین شناخته شده به عنوان اکسیژن درمانی، یک روش درمانی است که در آن اکسیژن خالص به بیمار ارائه می‌شود. این درمان برای برطرف کردن عوارض برخی از بیماری‌ها و اختلالات به کار می‌رود، اما همچنین ممکن است برخی عوارض جانبی ناخواسته داشته باشد. برخی از عوارض احتمالی اکسیژن تراپی عبارتند از:

  1. خشکی و تحریک پوست و مخاط: استفاده از اکسیژن خالص ممکن است باعث خشکی و تحریک پوست و مخاط ناحیه‌هایی مانند بینی، گلو و چشم‌ها شود. این عارضه بیشتر در مواردی رخ می‌دهد که غلظت اکسیژن بالاتر از حد طبیعی باشد یا طولانی‌مدت با اکسیژن درمانی ادامه یابد.
  2. عوارض تنفسی: استفاده از اکسیژن خالص ممکن است باعث ایجاد عوارض تنفسی مانند خشکی دهان و بینی، سرفه، عطسه و آرام‌بخشی تنفسی شود.
  3. ایجاد اکسیژن سمی: استفاده نادرست از اکسیژن خالص یا استفاده بیش از حد از آن می‌تواند باعث ایجاد اکسیژن سمی یا همچنین سمیت اکسیژنی شود که عوارض جانبی جدی مانند تنگی نفس، سردرد، تهوع، استفراغ، تشنج و حتی ایجاد مشکلات جدی قلبی و عروقی را به دنبال داشته باشد.

قیمت اکسیژن تراپی

قیمت اکسیژن تراپی ممکن است به چندین عامل بستگی داشته باشد. برخی از اصلی‌ترین عواملی که می‌توانند قیمت اکسیژن تراپی را تحت تأثیر قرار دهند عبارتند از:

  1. مدت زمان و تعداد جلسات: قیمت این درمان ممکن است به تعداد جلسات و مدت زمان هر جلسه بستگی داشته باشد. معمولاً، هر چه تعداد جلسات بیشتر و مدت زمان هر جلسه طولانی‌تر باشد، قیمت اکسیژن تراپی بیشتر خواهد بود.
  2. نوع وسیله ارائه اکسیژن: نوع وسیله ارائه اکسیژن می‌تواند تأثیر زیادی بر روی قیمت اکسیژن تراپی داشته باشد. به عنوان مثال، استفاده از ماسک ساده برای تأمین اکسیژن ارزان‌تر از استفاده از وسایل پیچیده‌تری مانند کنسانتراتور اکسیژن است.
  3. سطح تخصصی و فنی: در برخی موارد، استفاده از تجهیزات پیچیده‌تر و فنی‌تر برای این درمان، مانند همراهی پرستار یا تخصص‌های پزشکی، می‌تواند هزینه‌ها را افزایش دهد و قیمت را بالا ببرد.

برای اطلاعات دقیق از میزان قیمت و مشاوره رایگان با متخصصان زیبایی آویژه تماس حاصل فرمایید.

bn7

اکسیژن تراپی پوست چگونه انجام می شود؟

برای انجام این درمان پوست، ابتدا پوست شما با استفاده از یک پاک کننده پوستی آماده می شود. سپس یک ماسک خنک کننده و آرام بخش بر روی پوست قرار می‌گیرد. سپس دستگاه اکسیژن تراپی، که در آن آمپول هوا با فشار بالا به زمان کوتاهی از پوست عبور می‌کند، در نزدیکی پوست قرار می‌گیرد. اکسیژن تراپی پوست عملیاتی با دو و سه جلسه یک ماهه نیز برای حفظ و تقویت پوست سالم تر ادامه خواهد داد.

چرا نیاز به اکسیژن تراپی پوست داریم؟

وجود اکسیژن در پوست بسیار حائز اهمیت است. اکسیژن به سلول‌ها انرژی می‌دهد و برای عملکرد بهتر آن‌ها، نیاز به سطح مناسبی از این گاز داریم. پوست نیز برای سلامتی و قوی بودن نیاز به اکسیژن دارد. متاسفانه، عوامل مختلفی مانند تنش، آلودگی، خشکی، بی‌حرکتی، سن و … باعث کاهش سطح اکسیژن در پوست می شوند. اکسیژن تراپی پوست برای بهبود سطح اکسیژن در پوست به کار می‌رود. با افزایش سطح اکسیژن در پوست، سلول‌های پوستی بهتر می‌توانند کار کنند و به ایجاد یک پوست سالم و روشن کمک می‌کنند.

علاوه بر این، اکسیژن تراپی پوست می‌تواند باعث بهبود تولید کلاژن شود و به پوست شما کمک کند تا جوانتر و سفتتر به نظر برسد. ترک‌ها، خطوط ریز و زبری‌های سطح پوست نیز با این درمان کاهش می‌یابد. در کل، اکسیژن تراپی پوست بسیار موثر است و می‌تواند به بهبود و حفظ سلامت پوست شما کمک کند.

bn4

آیا اکسیژن تراپی خطرناک است؟

اکسیژن درمانی عوارض جانبی بسیار کمی دارد، به طور کلی، اکسیژن مکمل در صورت استفاده صحیح ایمن و موثر است. به خاطر داشته باشید که بیشتر عوارض جانبی استفاده از اکسیژن زمانی که طبق تجویز مصرف شود نادر است.

یکی از شایع ترین عوارض جانبی Oxygen Therapy، تحریک پوست و خشکی بینی است. تحریک پوست می تواند در اثر مالش کانولا (اکسیژن رسان بینی) روی پوست ایجاد شود. اکسیژن تراپی اثر خشک کردن مجاری بینی را دارد و احتمال خشکی بینی و خونریزی بینی را افزایش می دهد. البته تمامی موارد ذکر شده در حالت کلی شایع نیستند و فقط ممکن است در برخی بیماران به صورت حاد یا نرمال بروز پیدا کنند که در صورت بروز هرگونه نشانه از عوامل فوق با پزشک خود مشورت کنید

نتیجه گیری

اکسیژن تراپی صورت سلول‌های پوست را سم‌زدایی می‌کند و به برخی از اثرات قرار گرفتن در معرض عناصر آلودگی و غیره کمک می‌کند. اکسیژن تراپی همچنین به افزایش بازسازی سلولی کمک می‌کند، که می‌تواند به بهبود زخم‌های آکنه و به طور کلی جوان‌سازی پوست کمک کند. علاوه بر این، Oxygen Therapy لایه بیرونی پوست مرده را لایه برداری می کند، منافذ را باز می کند و ناخالصی ها را از بین می برد و پوست را درخشان و شاداب می کند. فرآیند اکسیژن رسانی صورت نیز به مرطوب شدن پوست و یکنواخت شدن رنگ پوست کمک می کند. ما و همکارانمون در کلینیک زیبایی آویژه با استفاده از مدرن ترین تجهیزات روز دنیا سعی کردیم بهترین خدمات رو به شما عزیزان ارائه بدیم.